Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria komunikowania masowego 05-DK-S2-TKM12
Wykład (W) semestr letni 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

S. Michalczyk: Społeczeństwo medialne. Studia z teorii komunikowania masowego. Katowice 2008.

D. McQuail: Teoria komunikowania masowego. Warszawa 2007.

S. J. Baran, D. K. Davis: Teorie komunikowania masowego. Kraków 2007.

M. Mrozowski: Władza rozrywka biznes. Warszawa 2000

S. Michalczyk: Dziennikarstwo i media jako instytucje. Teoretyczna analiza problemu. [w:] red. M. Kita, M. Ślawska, Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną, tom III, Tożsamość dziennikarza. Katowice 2013.

S. Michalczyk: teorie mediów w nauce o komunikowaniu [w:] red. M. Kita, M. Ślawska Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną, Tom I. Katowice 2011.

S. Michalczyk: Pojęcie mediatyzacji w nauce o komunikowaniu [w:] red. M. Kolczyński, M. Mazur, S. Michalczyk Mediatyzacja kampanii politycznych. Katowice 2010.

S. Michalczyk: Kognitywne i afektywne motywy korzystania z mediów [w:] red. I Hoffman, D. Kępa-Figura, Współczesne media. Aksjologia-status-funkcjonowanie. Lublin 2010.

S. Michalczyk: Demokracja medialna. Teoretyczna analiza problemu. Toruń 2010.

Metody i kryteria oceniania:

Wykłady:

Egzamin pisemny

Ćwiczenia:

Pisemne kolokwium decydujące przy ustalaniu oceny z ćwiczeń.

Dodatkowe elementy wpływające na ocenę końcową z ćwiczeń to:

Obecność na zajęciach

Udział w dyskusji

Przygotowywanie analiz i prezentacji

Ostateczną ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ocen z wykładów i z ćwiczeń

Zakres tematów:

1. Dziennikarstwo i media jako instytucje.

2. Pojęcie mediatyzacji w nauce o komunikowaniu.

3. Typologia teorii w nauce o komunikowaniu.

4. Teorie ekonomiczne.

5. Teorie krytyczne.

6. Teorie konstruktywistyczne.

7. Kognitywne motywy korzystania z mediów.

8. Afektywne motywy korzystania z mediów.

9. Teoria publiczności medialnej.

10. Teoria gatekeepingu.

11. Teoria wartości informacji.

12. Teoria agenda-setting.

13. Teoria interakcji paraspołecznej.

14. Teoria dyfuzji innowacji.

15. Teoria spirali milczenia.

Metody dydaktyczne:

Wszystkie jednostki kontaktowe są prowadzone za pomocą metody podającej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Stanisław Michalczyk 70/80 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)