Metody i kryteria oceniania: |
Bezpośredni opiekun, w sposób ciągły, ocenia aktywność i zaangażowanie studenta w realizację wyznaczonego zadania, ocenia jego dociekliwość i wnikliwość, zwraca uwagę na poprawność merytoryczną zgromadzonych materiałów źródłowych. Kryteria ciągłej oceny umiejętności praktycznych:
Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, skrupulatnie sporządza dokumentację do pracy, aktywnie uczestniczy w dyskusjach.
Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, poprawnie sporządza dokumentację, uczestniczy w dyskusjach.
Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację.
Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie prowadzi dokumentacji, nie potrafi dyskutować.
Plan pracy student przygotowuje samodzielnie i prezentuje go opiekunowi w wyznaczonym terminie. Ocenie podlega kreatywne podejście do procesu tworzenia planu własnej pracy naukowej; jakość zgromadzonych materiałów źródłowych oraz stopień ich przetworzenia, jak również merytoryczna i formalna poprawność planu licencjackiej. Kryteria oceny planu pracy:
Bardzo dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, poprawny merytorycznie, wykonany starannie, zaprezentowany w dojrzały sposób, w wyznaczonym czasie.
Dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, z nielicznymi błędami merytorycznymi, wykonany starannie, w wyznaczonym czasie.
Dostateczny: plan pracy niekompletny świadczący o słabym stopniu przetworzenia materiałów źródłowych, zawiera nieliczne błędy merytoryczne, jego poprawa wymaga ingerencji opiekuna, wykonany w wyznaczonym czasie.
Niedostateczny: plan pracy jest niekompletny, zawiera błędy merytoryczne, wykonany niestarannie, brak przetworzenia materiałów źródłowych, niewykonany w wyznaczonym czasie.
|
Zakres tematów: |
Prace licencjackie dotyczą najnowszych zagadnień z zakresu biochemii ogólnej, biochemii mikroorganizmów, jak również zastosowania nowoczesnych metod biochemicznych, enzymów, bakterii i grzybów w różnych dziedzinach biotechnologii, w szczególności w biotechnologii przemysłowej, na przykład w przemyśle chemicznym, farmaceutycznym, spożywczym i w ochronie środowiska.
|