Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

TEKST MATEMATYCZNY - PROJEKT ZESPOŁOWY 0301-MT-S2-16-TMPZ
Laboratorium (L) semestr letni 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. Jan Konior (red.), Nauka czytania tekstu matematycznego w szkole (wybrane problemy

i propozycje), CDN w Warszawie, Oddział w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała 1990.

2. Jan Konior, Materiały do studiowania dydaktyki matematyki - prace Prof. dr hab. Jana Koniora, tom IV, Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica, Płock 2002.

3. Joanna Samsel, Tekst matematyczny w nauce początkującego studenta; „Matematyka Społeczeństwo Nauczanie”, 18 (I), str. 1- 9, 1997.

4. Joanna Samsel, Propozycja dotycząca początków nauki czytania tekstu matematycznego w szkole – Materiały do Zajęć z Dydaktyki Matematyki 1 – pod red. B. Rabijewskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 1998.

Zakres tematów:

1. Tekst matematyczny jako główne źródło wiedzy i metody matematycznej.

2. Różnice pomiędzy tekstem matematycznym, a innymi tekstami spotykanymi poza matematyką.

3. Specyficzna budowa tekstów matematycznych.

4. Proces lektury tekstu matematycznego, organizacja pracy z tekstem na lekcji.

5. Błędy i nieprawidłowości popełnione przez uczniów w procesie czytania tekstu matematycznego w szkole.

6. Sposoby kontroli rozumienia tekstu matematycznego przez uczniów.

Metody dydaktyczne:

metoda projektu, metoda warsztatów

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 każdy piątek, 10:00 - 12:00, sala 226
Joanna Samsel-Opalla 8/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Bankowa 14
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.