OPIS SPOSOBU WERYFIKACJI
Znajomość: 1/zasad BHP obowiązujących w laboratoriach; 2/ kart charakterystyk
substancji chemicznych używanych w pracy laboratoryjnej; 3/udzielania pierwszej
pomocy; 4/posługiwania się aparaturą wykorzystywana w realizacji projektu
magisterskiego. Umiejętność: wykonywania preparatów mikroskopowych; stosowania
właściwych procedur badawczych i wykonywania dokumentacji uzyskanych wyników. Treści prezentowane na pracowni oraz ujęte w literaturze podanej przez prowadzącego zajęcia.
Ocena bardzo dobra – student rozumie realizowane zagadnienie, gromadzi literaturę na temat prowadzonych badań, solidnie wykonuje powierzone mu zadania, dokładnie przygotowuje dokumentację z pracowni, potrafi analizować problemy i szukać dla nich rozwiązań; uzyskał wyniki uprawniające do napisania pracy magisterskiej.
Ocena dobra – student rozumie realizowane zagadnienie, gromadzi literaturę na temat prowadzonych badań, solidnie wykonuje powierzone mu zadania, przygotowuje dokumentację z pracowni z niewielkimi błędami, potrafi analizować problemy i szukać dla nich rozwiązania z niewielką pomocą prowadzącego.
Ocena dostateczna – student rozumie realizowane zagadnienie, gromadzi literaturę na temat prowadzonych badań, solidnie wykonuje powierzone mu zadania, przygotowuje dokumentację z pracowni z błędami, które zakłócają jej czytelność, potrzebuje dodatkowych wskazówek do prawidłowego rozwiązania analizowanego problemu.
Ocena niedostateczna - student jest nieprzygotowany do wykonania zaleconego zadania, niedbale wykonuje powierzone mu zadania, przygotowuje dokumentację z pracowni z błędami, które powodują, że jest ona nieczytelna, nie rozumie sensu prowadzonych zajęć i nie potrafi analizować problemów i szukać dla nich rozwiązań z pomocą prowadzącego pracownię.
RAPORTY
Raporty przygotowywane są pod koniec każdego miesiąca. Opisują one otrzymane wyniki oraz sposób wykonania badań prowadzonych w ramach pracy magisterskiej. W raportach znajdują się także wnioski wyciągnięte na podstawie uzyskanych wyników. Raporty powinny opisywać techniki zastosowane w badaniach materiału roślinnego, stosowane procedury wraz z wykazem użytych odczynników. Ponadto raport powinien zawierać także opis analizowania wyników oraz napotkane problemy (o ile wystąpiły one w trakcie wykorzystywania techniki) i sposoby ich rozwiązania. Wiadomości teoretyczne związane z realizowanym projektem magisterskim.
Ocena bardzo dobra – Raport zawiera wszystkie konieczne elementy. Student dokładnie opisuje uzyskane dotychczas wyniki, analizuje je i wyciąga poprawne wnioski. Raport wykonany jest bardzo starannie pod względem merytorycznym a także od strony edytorskiej.
Ocena dobra plus - Raport zawiera wszystkie konieczne elementy. Student dokładnie opisuje uzyskane dotychczas wyniki, analizuje je i wyciąga poprawne wnioski. Raport wykonany jest bardzo starannie pod względem merytorycznym ale zawiera nieliczne błędy edytorskie.
Ocena dobra – Raport zawiera wszystkie konieczne elementy. Student dokładnie opisuje uzyskane dotychczas wyniki, analizuje je i wyciąga poprawne wnioski. Raport zawiera nieliczne błędy merytoryczne i edytorskie oraz niedomówienia.
Ocena dostateczna plus – Raport zawiera wszystkie konieczne elementy. Student opisuje uzyskane dotychczas wyniki, analizuje je i wyciąga poprawne wnioski. Wykonanie raportu jest jednak niestaranne od strony edytorskiej a także zawiera błędy merytoryczne, które wymagają korekt po konsultacjach z prowadzącym.
Ocena dostateczna - Raport zawiera wszystkie konieczne elementy. Student opisuje uzyskane dotychczas wyniki, analizuje je i wyciąga poprawne wnioski. Raport jest niestaranny od strony edytorskiej, widoczne jest wzorowanie się na pracy kolegów; zawiera istotne błędy, które muszą być poprawiane po konsultacjach z prowadzącym.
Ocena niedostateczna – Raport jest niekompletny. Student niedokładnie opisuje uzyskane dotychczas wyniki, nie potrafi ich przeanalizować i wyciągnąć poprawnych wniosków. Raport zawiera błędy merytoryczne i edytorskie, które czynią go niezrozumiałym i nieczytelnym.
Raporty przygotowywane są indywidualnie przez studentów. Po wykonanych badaniach opiekun/promotor będzie oceniał przygotowane raporty.
SPRAWOZDANIE KOŃCOWE
Znajomość zasad przygotowania i pisania prac naukowych. Wiedza na temat realizowanego projektu magisterskiego zarówno w odniesieniu do stosowanych technik jak i zrozumienia problemu badawczego.
Ocena bardzo dobra - Sprawozdanie zawiera wszystkie konieczne elementy. Dokumentacja badań jest poprawnie i czytelnie przedstawiona a wyciągnięte wnioski są właściwe. Sprawozdanie wykonane jest bardzo starannie pod względem merytorycznym i edytorskim. Wskazuje ono na pełne zrozumienie omawianych treści przez studenta.
Ocena dobra plus - Sprawozdanie zawiera wszystkie konieczne elementy. Dokumentacja badań jest poprawnie i czytelnie przedstawiona a wyciągnięte wnioski są właściwe. Sprawozdanie wykonane jest bardzo starannie od strony merytorycznej, ale zawiera nieliczne błędy edytorskie.
Ocena dobra – Sprawozdanie zawiera wszystkie konieczne elementy. Dokumentacja badań jest poprawnie i czytelnie przedstawiona a wyciągnięte wnioski są właściwe. Sprawozdanie zawiera nieliczne błędy merytoryczne i edytorskie oraz niedomówienia.
Ocena dostateczna plus – Sprawozdanie zawiera wszystkie konieczne elementy. Dokumentacja badań jest poprawnie i czytelnie przedstawiona a wyciągnięte wnioski są właściwe. Wykonanie sprawozdania jest jednak niestaranne od strony edytorskiej i zawiera błędy merytoryczne, które wymagają korekt po konsultacjach z prowadzącym.
Ocena dostateczna - Sprawozdanie zawiera wszystkie konieczne elementy. Dokumentacja badań jest poprawnie przedstawiona. Wnioski nie są zbyt czytelne i zrozumiałe. Sprawozdanie jest niestaranne od strony edytorskiej, widoczne jest wzorowanie się na pracy kolegów; zawiera istotne błędy, które muszą być poprawiane po konsultacjach z prowadzącym.
Ocena niedostateczna – Sprawozdanie nie jest kompletne. Student nie rozumie i nie potrafi interpretować uzyskanych wyników ani opracować poprawnie tekstu pod względem merytorycznym i formalnym.
Końcową wersję sprawozdania w formie pisemnej, zawierającej wszystkie elementy i odpowiednie poprawki prowadzący pracownię (opiekun/promotor) otrzymuje w terminie do 1 tygodnia od zakończenia zajęć. Prowadzący do 1 tygodnia informuje studenta o zaliczeniu sprawozdania bądź konieczności jego poprawy. Student składa poprawione sprawozdanie w terminie do 1 tygodnia. Student ma możliwość dwukrotnej poprawy. Po dwukrotnym zwrocie, uznaje się, że pracownia nie jest zaliczona.
|