Ocena ciągła umiejętności praktycznych:
bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, jest bardzo zaangażowany i kreatywny w prowadzeniu badań, jest systematyczny, solidnie wykonuje kolejne eksperymenty, bezbłędnie wykonuje obliczenia chemiczne, sporządza dokładną dokumentację, prawidłowo interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Bardzo skrupulatnie gromadzi materiały źródłowe i wykorzystuje je w przygotowanej rozprawie magisterskiej.
dobry: student rozumie celowość badanego problemu, jest zaangażowany w prowadzenie doświadczeń, jest systematyczny, solidnie wykonuje kolejne eksperymenty, wykonuje z pomocą obliczenia chemiczne, poprawnie sporządza dokumentację, interpretuje wyniki z niewielką pomocą prowadzącego, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny, brak mu systematyczności w gromadzeniu materiałów źródłowych.
dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań i posługiwania się aparaturą, jest słabo zaangażowany w realizację badań, ma problemy z obliczeniami chemicznymi i sporządzaniem odczynników, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację i interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny, brak mu systematyczności w gromadzeniu materiałów źródłowych.
niedostateczny: student nie rozumie sensu prowadzonych badań, niedbale wykonuje powierzone mu zadania, nie prowadzi rzetelnej dokumentacji, nie potrafi analizować wyników i wyciągać wniosków, nie dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny, przygotowane ostateczne opracowanie wyników jest nierzetelne i niedokładne.
W czasie trwania zajęć prowadzący w sposób ciągły ocenia aktywność i umiejętności praktyczne studenta w laboratorium, przestrzeganie harmonogramu pracy, rzetelność wykonanych pomiarów, umiejętność analizowania otrzymanych wyników i kreatywność w rozwiązywaniu problemów badawczych. Ocenie podlega również umiejętność i kultura pracy w zespole, bezpieczeństwo pracy oraz dbałość o materiały i aparaturę naukową.
Protokoły z pomiarów, oznaczeń/analiz
Ocenie podlega poprawność oraz kompletność protokołów/raportów z prowadzonych oznaczeń (obserwacji, pomiarów); dokładność i staranność wykonania obliczeń; poprawność wyciąganych konkluzji i wniosków, jakość zgromadzonego i utrwalonego materiału dokumentacyjnego.
Umiejętności studenta są oceniane w czterostopniowej skali ocen:
bardzo dobry – student przygotowuje pełny raport z wyznaczonych zajęć, w którym zawiera poprawnie przeprowadzone obliczenia, charakterystykę wykorzystanych technik, wyniki obserwacji oraz wnioski i ich dyskusję w oparciu o dane literaturowe.
dobry plus – student przygotowuje pełny raport z wyznaczonych zajęć, w którym zawiera poprawnie przeprowadzone obliczenia, charakterystykę prawie wszystkich wykorzystanych technik, wyniki obserwacji oraz wnioski i ich dyskusję w oparciu o dane literaturowe.
dobry – student przygotowuje pełny raport z wyznaczonych zajęć, w którym zawiera poprawnie przeprowadzoną większość obliczeń, charakterystykę większości wykorzystanych technik, wyniki obserwacji oraz wnioski i ich dyskusję w oparciu o dane literaturowe.
dostateczny plus – student przygotowuje raport z wyznaczonych zajęć, w którym zawiera poprawnie przeprowadzoną większość obliczeń, charakterystykę tylko podstawowych wykorzystanych technik, wyniki obserwacji oraz nieliczne wnioski, których nie dyskutuje w oparciu o dane literaturowe.
dostateczny – student przygotowuje raport z wyznaczonych zajęć, w którym zawiera poprawnie przeprowadzone nieliczne obliczenia, charakterystykę tylko podstawowych wykorzystanych technik, niepełne wyniki obserwacji oraz nieliczne wnioski, których nie dyskutuje w oparciu o dane literaturowe.
niedostateczny – student nie przygotował raportu z wyznaczonych zajęć lub też przygotował raport w sposób niedostateczny.
Student oddaje raport z przeprowadzonych badań w formie elektronicznej do 10 dnia kwietnia, maja i czerwca. Spóźnienie skutkuje obniżeniem oceny o jeden stopień. Raport podlega ocenie pod kątem jego zawartości, poprawności merytorycznej i staranności.
Do zaliczenia wymagane jest oddanie 3 raportów cząstkowych i uzyskanie z nich co najmniej dwóch ocen pozytywnych
Zaliczenie końcowe/ rozprawa magisterska
Praca magisterska oceniana jest w czterostopniowej skali ocen:
bardzo dobry – rozprawa magisterska jest przygotowana dokładnie i rzetelnie. Student jest kreatywny, samodzielnie przygotowuje rozprawę. Opracowanie jest bardzo staranne pod względem merytorycznym i edytorskim.
dobry – rozprawa magisterska jest przygotowana poprawnie. Zawiera nieliczne błędy merytoryczne i edytorskie.
dostateczny – rozprawa magisterska jest niekompletna, przygotowana niestarannie, zawiera nieliczne błędy merytoryczne i redakcyjne.
niedostateczny – rozprawa magisterska nie spełnia wymagań merytorycznych i formalnych.
|