Seminarium magisterskie II w Katedrze Biochemii 01-BT-S2-2BT-10.BCH
Laboratorium (L)
semestr letni 2017/2018
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Oryginalne i przeglądowe artykuły polskie i anglojęzyczne. Podręczniki z biochemii, mikrobiologii ogólnej, biotechnologii środowiska, biologii komórki. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzian umiejętności autoprezentacji – przygotowanie referatu naukowego: Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji. bardzo dobry – zagadnienie przedstawione wyczerpująco i w dojrzały naukowo sposób, brak błędów merytorycznych, logiczny układ prezentacji, czas zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, student dobrze odpowiada na zadane po prezentacji pytania. dobry – zagadnienie przedstawione poprawnie, nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i dobrze dobrane, student odpowiada na większość pytań w dyskusji. dostateczny – zagadnienie przedstawione częściowo, błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, student odpowiada na niektóre pytania w dyskusji. niedostateczny – zagadnienie przedstawione pobieżnie, liczne błędy merytoryczne, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na pytania zadane po prezentacji pytania. Na każdym seminarium osoba prowadząca ocenia przedstawioną prezentację oraz udział prelegenta w dyskusji. Ocena ciągła uczestnictwa w dyskusji Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność ciągła oceniana jest w skali od bdb do ndst. bardzo dobry – student w dojrzały sposób uczestniczy w dyskusji na prezentowany w trakcie seminarium temat i często zadaje pytania. Student jest aktywny na 85-100% seminariów. dobry – student zadaje pytania i uczestniczy w dyskusji w 70-84% seminariów. dostateczny – student rzadko zadaje pytania i uczestniczy w dyskusji 55-69% seminariów. niedostateczny – student nie jest aktywny w dyskusji (> 55% seminariów). Na każdym seminarium osoba prowadząca ocenia umiejętność dyskusji wszystkich studentów w grupie na prezentowany temat. |
||
Zakres tematów: |
Tematyka prac realizowanych w Katedrze Biochemii: 1. Wpływ skojarzonych dodatków doglebowych na biodostępność metali ciężkich i aktywność mikroorganizmów w glebie 2. Zmiany aktywności biochemicznej mikroorganizmów kompostu i gleby w obecności wybranych tworzyw 3. Analysis of the sensitivity of Finnish clinical bacterial isolates to commercial phage therapy cocktails 4. Mikrobiologiczny rozkład paracetamolu przez szczep Pseudomonas moorei KB4 5. Analiza cech szczepu Pseudomonas moorei KB4 warunkujących możliwość jego immobilizacji 6. Ocena potencjału wybranych bakterii endofitycznych do wspomagania procesów fitodegradacji |
||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje z wykorzystaniem środków audiowizualnych. Dyskusja prezentowanych wyników. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 8:00 - 20:00,
sala sale KB |
Agnieszka Mrozik | 6/10 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Jagiellońska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.