Literatura podstawowa:
1. Jarosz E., Wysocka E.: Diagnoza psychopedagogiczna – podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa 2006, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
2. Jarosz E.: Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego. Katowice 2001, Wyd. UŚ.
3. Lisowska E.: Diagnostyka pedagogiczna w pracy z dzieckiem i rodziną. Kielce 2008, Wszechnica Świętokrzyska.
4. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2009, Oficyna Wydawnicza "Impuls".
5. Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2009, Oficyna Wydawnicza "Impuls".
6. Niemierko B.: Diagnostyka edukacyjna. Warszawa 2009, PWN.
7. Skałbania B.: Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne. Kraków 2011, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
8. Włoch, S., Włoch A.: Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Warszawa 2009, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
9. Wosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T.: Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela. Kraków 2011, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
10. Tomczak J., Ziętara R.: Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej. Kraków 2009, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Literatura uzupełniająca:
1. Bielewicz G., Zioło B.: Kwestionariusz badania mowy. Kraków 2006, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
2. Frydrychowicz A., E. Koźniewska, M. Sobolewska, E. Zwierzyńska: Testy psychologiczne i pedagogiczne w poradnictwie. Warszawa 2004, CMPPP.
3. Kawula S.: Diagnozowanie potrzeb opiekuńczo-wychowawczych środowiska rodzinnego. Toruń 1978, UMK.
4. Dąbrowski Z., Gałaś M.: Diagnozowanie potrzeb opiekuńczo-wychowawczych i kulturalnych środowiska. Toruń 1980, UMK.
5. Lepalczyk I., Badura J.(red.): Elementy diagnostyki pedagogicznej. Warszawa 1987, PWN.
6. Lisowska E.: Wprowadzenie do diagnozowania pedagogicznego. Kielce 2003, WŚ.
7. Lisowski A.: Badanie potrzeb społecznych. Warszawa 1996, Interart.
8. Marzec-Holka K.: Wybrane zagadnienia diagnostyki pedagogicznej. Bydgoszcz 1990, WSP.
9. Siedlaczek A.: Diagnostyka pedagogiczna: przewodnik metodyczny dla studentów Pedagogiki. Częstochowa 1999, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Częstochowie.
10. Szabelska.: Szkolna prodiagnoza dziecka krzywdzonego w rodzinie. Kraków 2007, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
11. Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 2005, Śląsk” Wydawnictwo Naukowe.
12. Tomczak J., Ziętara R.: Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej. Kraków 2006, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
|