B(9) z zakresu metodyk specjalnych: Metodyka kształcenia separacyjnego 12-OA-S1-9MS.1-S
Wykład (W)
semestr zimowy 2017/2018
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
• Kazanowski Z.: Przemiany pokoleniowe postaw wobec osób upośledzonych umysłowo. Wyd. UMCS, Lublin 2011 • Kijak R. J.: Niepełnosprawność intelektualna – między diagnozą a działaniem. Kraków 2012 • Lausch-Żuk J.: Pedagogika osób z umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym, [w:] W. Dykcik (red.): Pedagogika specjalna. Wyd. UAM, Poznań 1997. • Bobińska K., Pietras T., Gałecki P. (red.): Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia. Wyd. Continuo, Wrocław 2012 • Kosakowski Cz. (red.): Nauczanie i wychowanie osób upośledzonych umysłowo. Toruń 2001, Akapit • Sękowska Z.: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 1998, WSPS • Wrona S., Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji. analiza porównawcza zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Wyd. Impuls, Kraków 2011 • Wyczesany J.: Pedagogika osób upośledzonych umysłowo. Kraków 2005, Impuls |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin (w skali 2.0 – 5.0) -przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną) - 90 % obecność na zajęciach |
||
Zakres tematów: |
• Edukacja ucznia z niepełnosprawnością intelektualną – rys historyczny (kształcenie specjalne • Szkolnictwo specjalne w Polsce i innych krajach • Podstawy prawne funkcjonowania szkolnictwa specjalnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz źródła finansowania • Podstawy kwalifikacji uczniów do szkolnictwa specjalnego • Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz formy kształcenia w placówkach specjalnych • Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkolnictwie separacyjnym • Społeczne postrzeganie placówek kształcenia specjalnego |
||
Metody dydaktyczne: |
wykład, prezentacja multimedialna, film. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Sylwia Wrona | 17/18 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.