Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody edukacji i rehabilitacji osób z głębszą i głęboką niepełnosprawnością intelektualną 12-PA-NI-N2-38MERG
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 18
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Kielin J. (red.): Rozwój daje radość. Gdańsk 1999

Kwiatkowska M.: Dzieci głęboko niezrozumiane. Warszawa 1997

Mazanek E. (red.): Dziecko niepełnosprawne ruchowo. Wychowanie i nauczanie. Warszawa 1992

Piszczek M. (red.): Edukacja uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym. Przewodnik dla nauczycieli. Warszawa 2000

Piszczek M. (red.): Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim. Materiały z konferencji szkoleniowej Konstancin, 12 – 13 października 1995. Warszawa 1996

Piszczek M. (red.): Metody komunikacji alternatywnej w pracy z osobami niepełnosprawnymi. Warszawa 1997

Piszczek M. (red.): Przewodnik dla nauczycieli uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i umiarkowanym, cz.I, II, Warszawa 2001

Tetzchner S., Martinsen H.: Wprowadzenie do wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się. Warszawa 2002

Miosga L.: Pomóż mi być. Komunikacja i stymulacja zmysłowa osób ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością umysłową. Kraków 2005

Warrick A.: Porozumiewanie się bez słów. Warszawa 1999

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacja przygotowana w grupie:

• 15-20minutowa prezentacja multimedialna zgodnie z ustalonym harmonogramem i jej omówienie

Kryteria oceny: klarowność i przejrzystość prezentowanych treści; powiązanie z praktyką i pozostałymi treściami omawianymi na zajęciach (kompatybilność treści); odniesienia do literatury, przygotowanie kopii dla prowadzącego zajęcia

Zakres tematów:

1.Charakterystyka zajęć rewalidacyjno-wychowawczych i edukacyjno-terapeutycznych - analiza specjalnej podstawy programowej dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym ; specyfika działań interdyscyplinarnych: edukacyjnych, fizjoterapeutycznych

2. Charakterystyka podstawowej dokumentacji zajęć - indywidualne programy rewalidacyjno-terapeutyczne, edukacyjno-terapeutyczne, arkusze obserwacji umiejętności funkcjonalnych

3. Struktura prowadzenia zajęć eduakcyjno-terapeutycznych oraz rewalidacyjno-wychowawczych ze szczególnym uwzględnieniem Metody Ośrodków Pracy

4. Charakterystyka wybranych metod: stymulacja polisensoryczną według czterech pór roku, Integracja Sensoryczna, Metoda Dobrego Startu, Metoda Ośrodków Pracy, Dziecięca Matematyka, Metoda Kepharta, Metoda Marii Montesorii, Metoda Pomocnych Dłoni, praca z dzieckiem na poziomie odruchów wrodzonych

Metody dydaktyczne:

wykład, metody pracy w grupie, dyskusja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Sylwia Wrona 21/21 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)