Podstawowa:
Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2012.
Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011.
Kwiatowska M., Podstawy pedagogiki przedszkolnej Warszawa 1985,
Klim – Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Warszawa 2002, Fundacja Rozwoju Edukacji Europejskiej i Bezpieczeństwa.
Kasacova B., Edukacja dzieci w wieku przedszkolny, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.
Lubowiecka J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola, Warszawa, 2000.
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Podstawa programowa, Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Uzupełniająca:
Buehl D.: Strategie aktywnego nauczania, czyli jak efektywnie nauczać i skutecznie uczyć się.
Folewska R., Zarzycka I.: Wesoła szkoła sześciolatka. Spróbujmy inaczej. Metody aktywizujące w wychowaniu przedszkolnym. Warszawa 2005.
Jurek A.: Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania.
Pytlarczyk J.: Edukacja ekologiczna w przedszkolu. Program, zabawy, doświadczenia, obserwacje przyrodnicze. Włoch S., Włocha, Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Warszawa, 2009.
Klim-Klimaszewska A., Witamy w przedszkolu, wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, Warszawa 2011.
Kwiatkowska M., Podstawy pedagogiki przedszkolnej, Warszawa 1988.
Ogrodzka-Mazur E., Szuścik U., Gajdzika A., ( red.), Edukacja małego dziecka. Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy, Kraków 2010.
Ogrodzka-Mazur E., Szuścik U., Zalewska-Bujak M. (red.), Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie w praktyce, Kraków 2010.
Wilgocka-Okoń B., Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich, Warszawa 2003.
Laska E.J., (red.), Nauczyciel wobec wczesnej edukacji dziecka, Rzeszów 2007.
Brejnak W., Czy Twój przedszkolak dojrzał do nauki, Warszawa 2006.
Corinne A., Zrozum swojego przedszkolaka, Warszawa 2007.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski, Kraków 2011.
Skibska J.: Mnemotechniki jako czynnik optymalizujący nabywanie przez dzieci umiejętności czytania i pisania.
Skura M., Lisicki M. (red.): Rozwój myślenia logicznego i matematycznego u przedszkolaków. Zbiór zabaw i kart pracy. Klasyfikowanie...
Sławińska M.: Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu. Kraków 2010.
Waloszek D. (red.): Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Obszary sporów, poszukiwań, wyzwań i doświadczeń w kontekście zmian oświatowych. Kraków 2010.
Wlaźlik B.: Koncepcja pracy wychowawczo-dydaktycznej w edukacji przedszkolnej. Plany pracy i scenariusze zajęć.
|