Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie działałności społeczno - kulturalnej 12-AE-S1-5PDSK
Laboratorium (L) semestr zimowy 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

• Strategia rozwoju. Tu znajdziecie przykłady animacyjnych form diagnozowania i przeprowadzania tzw. inwentaryzacji wewnętrznej i zewnętrznej

http://e.org.pl/wp-content/uploads/2012/06/Strategia_rozwoju.pdf

• Projekt – metodologia UE

http://www.lgdbielsk.pl/pliki/Metodologia%20projekt.pdf

• Schemat Gantta – tu znajdziecie instrukcję budowania schematu Gantta

https://www.youtube.com/watch?v=7qSPc5H7q0E

• Drzewo celów i problemów – można również wpisać w grafikę Google – zobaczycie różne rozwiązania graficzne

www.3d.piaski.pl/index.php?option=com...view...drzewo_problemow_i...

literatura dodatkowa:

Projekty kulturalne – krok po kroku. Narodowe Centrum Kultury, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej. Warszawa 2004.

http://www.urbanistyka.info/system/files/REGULAMIN%20KONKURSU%20NA%20PROJEKT%20DZIA%C5%81A%C5%83%20EDUKACYJNYCH%2026_02.pdf

projekt edukacyjny, etapy

http://www.ceo.org.pl/pl/cyfrowaszkola/kurs/etapy-projektu

http://e.org.pl/publikacje/dla.pdf

Działaj lokalnie

http://www.dzialajlokalnie.pl/projekty/projekt269.html

oraz dokumentacja wykonanych projektów dyplomowych będąca własnością pracowni animacji

Metody i kryteria oceniania:

1. Wypowiedź ustna:

Wypowiedź ustna jest realizowana w dwóch formach:

a. student prezentuje indywidualnie pomysł na działanie projektowe poddając go konkursowi projektowemu w grupie maks.15 pkt (10p - prowadzący 5 pkt publiczność)

b. student razem z grupą projektową prezentuje swój opracowany projekt przed resztą grupy maksym 15pkt (10pkt prowadzący, 5 pkt publiczność)

Realizacja projektu jest dodatkowo punktowana - 10 pkt

Kryteria oceny a i b :

• dobre rozpoznanie celowości projektowanych działań – jakość diagnozy wstępnej

• interesujący temat

• umiejętność przekonania grupy – interesująca i przekonująca forma wystąpienia publicznego

• poprawność językowa

(dodatkowo w wypowiedzi ustnej b)

• podział obowiązków w wystąpieniu grupowym

• wykorzystanie uwag z poprzedniego wystąpienia

• ew. dokumentacja realizacji mikroprojektu

2Pracując w małej grupie projektowej student przygotowuje projekt działań o charakterze animacyjnym, edukacyjnym lub upowszechnieniowym opracowany na podstawie literatury przedmiotu i wybranej dokumentacji ze wskazaniem wybranej strategii, form i metod realizacji, z podziałem na etapy i zadania, uwzględniający wstępną diagnozę i sposoby ewaluacji

Przy ocenie projektu brane są pod uwagę:

Jakość diagnozy wstępnej, umiejętne zarysowanie drzewa problemów i celów, uzasadniony wybór strategii, grupy docelowej, miejsca realizacji i metod działania, uzasadniony podział obowiązków i zaplanowanie terminów, Dobór partnerów działań i wskazanie realistycznych źródeł finansowania.

Studenci są zachęcani do realizacji wybranych mikroprojektów

Zakres tematów:

• struktura projektu

• diagnozowanie środowiska i ustalanie hierarchii celów – drzewo celów i problemów – różne metody diagnozowania

• znaczenie grupy docelowej

• znaczenie miejsca realizacji projektu

• wyznaczanie kolejności zadań i ustalanie terminów – schemat Gantta

• partnerstwo i patronat

• źródła finansowania

• przykłady realizowanych projektów

• prezentacja założeń projektów z dyskusją

Metody dydaktyczne:

Dyskusje w grupach, działania warsztatowe, analizy literatury, refleksja nad realizowanymi projektami, laboratorium działań projektowych, prezentacje

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Gisman-Stoch 20/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)