OCENA CIAGŁA UMIEJETNOŚCI PRAKTYCZNYCH:
Podstawowe wiadomości związane z tematyką każdych zajęć (podawane każdorazowo na zajęciach poprzednich przez osobę prowadzącą zajęcia), które umożliwią sprawną umiejętność identyfikowania obserwowanych struktur oraz dyskutowania problematyki poruszanej przez prowadzącego.
bdb – student dyskutuje zależności między budową a funkcjami gruczołów dokrewnych, samodzielnie przeprowadza obserwacje mikroskopowe preparatów histologicznych, formułuje opinie oraz wnioski wynikające z pracy z preparatami histologicznymi, dyskutuje możliwości wykorzystania współczesnych technik w endokrynologii;
db - student wykazuje problemy w dyskutowaniu zależności między budową a funkcjami gruczołów dokrewnych, przeprowadza obserwacje mikroskopowe preparatów histologicznych przy pomocy osoby prowadzącej, formułuje opinie oraz wnioski wynikające z pracy z preparatami histologicznymi, dyskutuje możliwości wykorzystania współczesnych technik w endokrynologii;
dst - student nie dyskutuje zależności między budową a funkcjami gruczołów dokrewnych, nie potrafi samodzielnie przeprowadzić obserwacji mikroskopowych preparatów histologicznych, wykazuje problemy w formułowaniu opinii oraz wniosków wynikających z pracy z preparatami histologicznymi;
ndst - student nie dyskutuje zależności między budową a funkcjami gruczołów dokrewnych, nie potrafi samodzielnie przeprowadzić obserwacji mikroskopowych preparatów histologicznych, nie potrafi formułować ani opinii, ani wniosków wynikających z pracy z preparatami histologicznymi.
Na każdych zajęciach osoba prowadząca będzie oceniała umiejętności praktyczne studenta, takie jak między innymi umiejętność posługiwania się mikroskopem, ocena umiejętności identyfikowania obserwowanych na preparatach struktur oraz dyskutowania problematyki poruszanej na zajęciach. Dodatkowo na każdych zajęciach studenci będą wypełniali odpowiednie karty pracy (wykonywanie rysunków oraz notatek z przeprowadzonych obserwacji) i na ich podstawie przygotowywali pisemne sprawozdanie z zajęć.
PREZENTCAJA MULTIMEDIALNA:
bdb – student definiuje oraz wykorzystuje pojęcia związane z endokrynologią ogólną, wykorzystuje źródła literaturowe do przygotowania prezentacji multimedialnych, dyskutuje możliwości wykorzystania współczesnych technik w endokrynologii;
db - student definiuje oraz wykorzystuje pojęcia związane z endokrynologią ogólną, wykorzystuje źródła literaturowe do przygotowania prezentacji multimedialnych, jednak nie dyskutuje możliwości wykorzystania współczesnych technik w endokrynologii;
dst – student ma problemy z definiowaniem pojęć związanych z endokrynologią ogólną, a także z wykorzystaniem źródeł literaturowych do przygotowania prezentacji multimedialnych;
ndst - student nie definiuje, ani nie wykorzystuje pojęć związanych z endokrynologią ogólną, nie wykorzystuje źródeł literaturowych do przygotowania prezentacji multimedialnych.
Studenci w wyznaczonych przez osobę prowadzącą zajęcia grupach kilkuosobowych przygotowują w ramach pracy własnej 15-30 minutową prezentację multimedialną związaną z tematyką zajęć. Praca z podręcznikiem i literaturą uzupełniającą. Podana przez osobę prowadzącą zajęcia tematyka jest prezentowana na zajęciach w formie ustnej z wykorzystaniem komputera oraz rzutnika multimedialnego.
KOLOKWIUM PISEMNE
Wiedza z zakresu zarówno laboratorium, jak i wykładu z danej tematyki wzbogacona informacjami z literatury: dokładna budowa histologiczna i anatomiczna gruczołów dokrewnych człowieka, ich rozwój w trakcie embriogenezy, rola jaką pełnią w organizmie oraz wydzielanymi przez nie hormonami , charakterystyka wybranych gruczołów endokrynowych zwierząt bezkręgowych, mechanizm działania hormonów na drodze oddziaływania endokrynnego, parakrynnego oraz autokrynnego, budowa oraz aktywacja receptorów błonowych i jądrowych dla wybranych hormonów, ultrastruktura komórek wydzielających hormony sterydowe oraz białkowe.
bdb – student definiuje oraz wykorzystuje pojęcia związane z endokrynologią ogólną, identyfikuje budowę histologiczną gruczołów endokrynowych, dyskutuje zależności między budową a funkcjami poszczególnych gruczołów dokrewnych, formułuje opinie oraz wnioski wynikające z pracy z preparatami histologicznymi, dyskutuje możliwości wykorzystania współczesnych technik w endokrynologii;
db - student definiuje pojęcia związane z endokrynologią ogólną, identyfikuje budowę histologiczną wybranych gruczołów endokrynowych, dyskutuje zależności między budową a funkcjami poszczególnych gruczołów dokrewnych, dyskutuje możliwości wykorzystania współczesnych technik w endokrynologii;
dst - student jedynie definiuje pojęcia związane z endokrynologią ogólną, identyfikuje budowę histologiczną gruczołów endokrynowych, nie potrafi dyskutować zależności między budową a funkcjami poszczególnych gruczołów dokrewnych, and możliwości wykorzystania współczesnych technik w endokrynologii;
ndst – student nie potrafi definiować żadnych pojęć związanych z endokrynologią, ani dyskutować żadnych problemów i zagadnień z nią związanych.
Przewidywane są również oceny + db (4,5) i +dst (3,5)
Skala procentowa klasyfikacji:
poniżej 55% - ndst
55 -65% - dst
66-70% - +dst
71-80% - dobry
81-90% - +dobry
³90 – bardzo dobry
|