Literatura: |
Longstaff A.: Krótkie wykłady. Neurobiologia. WN PWN 2006. (lub wcześniejsze edycje).
Kalat J.W.: Biologiczne Podstawy Psychologii. WN PWN, Warszawa, 2006
Sadowski B. J.: Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt. PWN 2001 i późniejsze
także piśmiennictwo opcjonalne z dodatkowej listy (do wybranych zagadnień)
czasopisma: Świat Nauki, Wiedza i życie, oraz naukowe portale internetowe (np. EurekaAlert, Newswise, Scientific American, Nature itp.)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa jest średnią ważoną z oceny za opcjonalne prezentacje przygotowane przez studenta, protokoły oraz sprawdziany (kolokwia).
Oceny uzyskane z kolokwium: ocena pytań otwartych w skali 0-1 z progiem wykonania 50%, ocena pytań zamkniętych z 4 możliwościami wyboru w skali 0-1, z koniecznością wykonania 50%, rozkład ocen - co 10% wykonania powyżej progu 50%: 3, 3,5, 4, 4,5, 5.
Kolokwium (w formie pisemnej) przeprowadzane na wyznaczonych zajęciach. Student otrzymuje zestaw do 20 pytań (otwartych i zamkniętych) obejmujący obowiązujące treści. Czas wykonania 1 minuta na pytanie.
|
Zakres tematów: |
Ćwiczenia obejmują przegląd podstawowych metod, prostych doświadczeń oraz prezentację wybranych koncepcji naukowych w zakresie neurobiologii i etologii, w tym: szacowanie obciążenia informacją w procesach nerwowych, elektrofizjologie komórkową, mechanizmy percepcji, motoryki, zachowanie homeostazy, motywacji i emocji, genetyki zachowania, świadomości, inteligencji, różnic międzypłciowych behawioru, etologii i socjobiologii.
|