Literatura: |
Longstaff A.: Krótkie wykłady. Neurobiologia. WN PWN 2006. (lub wcześniejsze edycje).
Kalat J.W.: Biologiczne Podstawy Psychologii. WN PWN, Warszawa, 2006
Sadowski B. J.: Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt. PWN 2001 i późniejsze
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa jest średnią ważoną z oceny za opcjonalne prezentacje przygotowane przez studenta, protokoły oraz sprawdziany (kolokwia).
Ocen uzyskane z kolokwiów: ocena pytań otwartych w skali 0-1 z progiem wykonania 50%, ocena pytań zamkniętych z 4 możliwościami wyboru w skali 0-1, z koniecznością wykonania 50%, rozkład ocen - co 10% wykonania powyżej progu 50%: 3, 3,5, 4, 4,5, 5.
Dwa kolokwia (w formie pisemnej) przeprowadzane na wyznaczonych zajęciach. Student otrzymuje zestaw do 20 pytań (otwartych i zamkniętych) obejmujący obowiązujące treści. Czas wykonania 1 minuta na pytanie.
|
Zakres tematów: |
Wykłady obejmują przegląd podstawowych zagadnień neurobiologicznych (neuroanatomia funkcjonalna, neurobiologia komórkowa, elektrofizjologia, neurochemia i neurofarmakologia, mechanizmy percepcji, motoryki, zachowanie homeostazy, motywacji i emocji, genetyki zachowania, świadomości, inteligencji, różnic międzypłciowych behawioru, etologii i socjobiologii).
|