Pragmatyka dydaktyki akademickiej 02D-S3-PDA
Ćwiczenia (C)
semestr letni 2017/2018
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 10 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
M. Duda: Etyczne wyzwania w pracy ze studentami niepełnosprawnymi – perspektywa nauczyciela akademickiego. W: Wielowymiarowość integracji społeczno zawodowej studentów z niepełnosprawnością. Red. B. Szczupał, K. Kutek Sładek. Kraków 2016, s. 33–45. Elliott J., Place M.: Dzieci i młodzież w kłopocie. Poradnik nie tylko dla psychologów. Warszawa 2000. M. Janczura: Agresja i przemoc. Niezbędnik nauczyciela, pedagoga, dyrektora. Warszawa 2014. E. Laskowska: Agresja językowa jako problem moralny. http://www.etykaslowa.ukw.edu.pl P. Pałka, A. Kwaśnica-Janowicz: Przewodnik po elektronicznych zasobach językowych dla polonistów (słowniki, kartoteki,korpusy, kompendia). Kraków 2017. http://tmjp.pl/images/pdf/przewodnik_po_elektronicznych_zasobach.pdf M. Peisert: Formy i funkcje agresji werbalnej. Próba typologii. Wrocław 2004. Sztuka nauczania. Red. K. Kruszewski. Warszawa 2005. J. Ranschburg: Lęk, gniew, agresja. Warszawa 1993. M. Tokarz: Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii Komunikacji. Gdańsk 2010. Uniwersytet Śląski w Katowicach: Praktyczny poradnik savoir-vivre'u wobec osób niepełnosprawnych. http://www.bon.us.edu.pl/files/praktyczny_poradnik_savoir-vivre_0.pdf Uniwersytet Śląski w Katowicach: Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia z osobami niewidomymi i słabowidzącymi. http://www.bon.us.edu.pl/informacje-dla-pracownikow-i-nie-tylko Uniwersytet Śląski w Katowicach: Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia z osobami niesłyszącymi i słabosłyszącymi. http://www.bon.us.edu.pl/informacje-dla-pracownikow-i-nie-tylko Uniwersytet Śląski w Katowicach: Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia z osobami z dysfunkcją mowy. http://www.bon.us.edu.pl/informacje-dla-pracownikow-i-nie-tylko Uniwersytet Śląski w Katowicach: Poradnik dotyczący zaburzeń funkcjonowania społecznego (m.in. ADHD, zespół Aspergera). http://www.bon.us.edu.pl/informacje-dla-pracownikow-i-nie-tylko Uniwersytet Śląski w Katowicach: Mity i stereotypy na temat osób z niepełnosprawnością. http://www.bon.us.edu.pl/informacje-dla-pracownikow-i-nie-tylko Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego. Red. A. Rozmus. Warszawa 2013. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Oceny zostaną ustalone na podstawie aktywności Słuchaczy na zajęciach, jakości wykonanych przez nich zadań i ćwiczeń. |
||
Zakres tematów: |
1. Agresja, agresja językowa w kontaktach student - nauczyciel akademicki. 2. Sposoby radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi na zajęciach. 3. Student niepełnosprawny na uczelni - pomoc, organizacja pracy, sposoby wsparcia dydaktycznego.Wskazówki dydaktyczne. 4. Cyfrowe narzędzia młodego naukowca. |
||
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, instruktaż, dyskusja dydaktyczka, metoda problemowa, metody praktyczne, pokaz. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Danuta Krzyżyk | 46/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.