Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego 02-FL-JRT-S1-PNJA06
Ćwiczenia (C) semestr letni 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 60
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

Literatura obowiązkowa

Bell, J.,Gower, R. 2014. First Expert Coursebook. Pearson.

Bell, J.,Gower, R. 2014. First Expert Student’s Resource Book. Pearson.

literatura uzupełniająca:

•Emmerson, P. 2004. E-mail English. Macmillan

•Evans, V.1998. Successful Writing Upper intermediate. Express Publishing.

•Foley, M, Hall, D.2012. My Grammar Lab. Upper intermediate B2/C2. Pearson.

•Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills intermediate. Oxford University Press.

•Grussendorf, M.2007. English for Presentations.Oxford Business English. Express Series.Oxford University Press.

•Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007. Destination B2&C2, Grammar & Vocabulary. Macmillan.

•Vince, M.2009. Macmillan English Grammar in Context – upper intermediate. Macmillan.

•McCarthy, M, O’Dell. F. Seria In Use opublikowana przez Cambridge University Press:

English Vocabulary in Use upper intermediate (2006), English Colllocations in Use (2004), English Idioms in Use (2006), English Phrasal Verbs in Use (2004).

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Cambridge University Press, Macmillan, a także BBC, CNN, British Council i inne.

•Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego.

Metody i kryteria oceniania:

Ciągłe ocenianie (continuous assessment). Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta. Do uzyskania zaliczenia wymagane jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji etc.

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności

Skala ocen:

100-93% = bdb (bardzo dobry)

92-86% = db+ (plus dobry)

85-79% = db (dobry)

78-72% = dst+ (plus dostateczny)

71-65% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Zakres tematów:

Rozwijanie umiejętności językowych mówienia, pisania, czytania, słuchania w zakresie podanej tematyki. Elementy tłumaczenia.

Tematyka: zakupy, pieniądze, klient/konsument; czas wolny/wakacje, podróżowanie, transport, samochód; zdrowie, fitness, wellness. Gramatyka: mowa zależna (Reported Speech), too/enough, okresy warunkowe (Conditionals), czasowniki modalne – możliwości, umiejętności (modal verbs – ability); Unreal past (wish, would rather, as if/though), związek zgody; słowotwórstwo: rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki. Dodatkowe ćwiczenia ze słownictwa w oparciu o tematy bieżące (słownictwo codzienne i bardziej formalne związane z bieżącymi wydarzeniami).

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji).

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą i źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Ilona Delekta 11/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)