Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet - Resocjalizacja w XXI wieku – mit czy rzeczywistość? 06-PE-OG-S1-13.12
Ćwiczenia (C) semestr letni 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

- Bernasiewicz M., M. Noszczyk-Bernasiewicz, Punkty zwrotne ("turning points”) w przestępczej karierze. Szansa dla resocjalizacji/ rewitalizacji nieletnich przestępców, „Chowanna”, nr 1, 2015.

- Siudem, 2008: Działalność partyworkerów jako reakcja na współczesne zagrożenia młodzieży. W: Skuteczna resocjalizacja. Doświadczenia i propozycje. Red. Z. Bartkowicz, A. Węgliński. Lublin.

- Siuchta M., 2011: Program STACJA, [w:] Streetworking. Aspekty teoretyczne i praktyczne. Red. M. Michel. Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

- Kwiatkowski K., Survival, czyli sztuka przetrwania – możliwości wykorzystania programu w resocjalizacji, W: Pospiszyl I., Konopczyński M., Resocjalizacja – w stronę środowiska otwartego, PEDAGOGIUM, Warszawa 2007.

- Makowski R. F., Za murami poprawczaka. Refleksje i wspomnienia. Warszawa 2009

- Grudzińska K., 2014: Wolontariat skazanych odbywających długoterminowe kary pozbawienia wolności w: Współczesne uwarunkowania i wzory procesów resocjalizacji, reintegracji, inkluzji, K. Marzec-Holka, K. Mirosław-Nawrocka, J. Molenda (red.), Warszawa, Wyd. APS,

- Sztuka M., 2013: Anachronizm i aktualność. Idea resocjalizacji w sporze o nowoczesność, Kraków.

- Nasiłowski P., 2013: System dozoru elektronicznego w Polsce – implikacje dla więziennictwa, [w:] Profilaktyka społeczna i resocjalizacja w nurtach inkluzji. Doświadczenia, problemy, perspektywy międzynarodowe, Red. B. Jezierska, A. Rejzner, P. Szczepaniak, A. Szecówka, Warszawa.

Metody i kryteria oceniania:

Oceniana będzie częstotliwość wypowiadania się na zajęciach oraz jakość wniesionej do dyskusji wiedzy. Zaznaczenie aktywności studenta następuje na liście obecności za pomocą plusów. Podczas jednych zajęć można otrzymać nawet 2 plusy lub mały plus za minimalną aktywność.

Na ostatnich zajęciach ćwiczeniowych prowadzący zajęcia podsumowuje uzyskane przez każdego studenta plusy (ocenę bardzo dobrą z aktywności otrzymują studenci o najwyższej liczbie plusów)

Zakres tematów:

1. 1. Wprowadzenie w problematykę zajęć.

2. 2. Konwersja i religia w resocjalizacji instytucjonalnej.

3. 3. Amerykańskie badania w dziedzinie desistance from crime.

4. 4. Streetworking.

5. 5. Survival.

6. 6. Wolontariat realizowany przez więźniów oraz nieletnich przestępców.

7. 7. Resocjalizacja w XXI wieku – tendencje.

Metody dydaktyczne:

dyskusja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Maciej Bernasiewicz 31/30 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Maciej Bernasiewicz 25/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)