Literatura: |
1. Babbie Earl, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003
2. Gnitecki Janusz, Elementy metodologii badań w pedagogice hermeneutycznej, Wydawnictwo WSP im. T. Kotarbińskiego, Zielona Góra 1996
3. Kubinowski Dariusz, Jakościowe badania pedagogiczne, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2010
4. Łobocki Mieczysław, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000
5. Maszke Albert Wojciech, Metody i techniki badań pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008
6. Miles Mathew B., Huberman A. Michael, Analiza danych jakościowych, przeł. Stanisław Zabielski, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana, Białystok 2000
7. Metody badań jakościowych, t. 1 i 2, red. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
8.Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007
9. Palka Stanisław, Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006
10. Pilch Tadeusz, Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1995
|
Metody i kryteria oceniania: |
jw.
- ocena pracy zgodnie z drukiem recenzji:
- ocena formalna
- ocena poprawności merytorycznej- ocena poprawności doboru źródeł
- ocena logiki układu treści
- ocena prezentacji wyników badań, trafności interpretacji, odwołań do analizy literatury oraz spójności interpretacji z problemami badawczymi
|
Zakres tematów: |
Semestr zimowy: Opracowanie narzędzi badawczych i przygotowanie do badań terenowych. Ewentualne modyfikacji w rozdziale teoretycznym. Wybór grupy do badań i terenu badań. Przeprowadzenie badań pilotażowych.
Semestr letni: Zbieranie danych w terenie. Analiza, interpretacja i opracowanie wyników badań. Charakterystyka wyników własnych badań ze względu na problemy badawcze.
Przygotowanie empirycznej części pracy zawierającej charakterystykę terenu badań, badanej próby, instytucji, dyskusję wyników analizy danych w odpowiedzi na pytania badawcze, wnioski z badań oraz aneksy.
Przygotowywanie wniosków z badań i formułowanie wypowiedzi na temat realizacji celów teoretycznych (poznawczych).
Przygotowanie projektów, programów, propozycji konkretnych działań w odpowiedzi na cel praktyczny własnych badań.
Przygotowanie i przedstawienie do oceny pierwszej wersji pracy magisterskiej.
Poprawianie i przygotowanie ostatecznej wersji pracy.
|