Literatura obowiązkowa:
• Bilewicz-Kuźnia B. (2014): Dar Zabawy. Metodyka i propozycje zajęć z dziećmi według założeń pedagogicznych F.Froebla, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin.
• Bobkowicz-Lewartowska L., (2011): Niepełnosprawność intelektualna - diagnozowanie, edukacja i wychowanie, Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
• Buchnat M., Tylewska-Nowa B., (2012): Dzieci i młodzież z niepełno-sprawnością intelektualną w systemie edukacji, Diffin, Warszawa.
• Głodkowska J. (red.) (2017): Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych, PWN, Warszawa.
• Głodkowska J. (red.), (2010): Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podręcznik akademicki. Wyd. APS, Warszawa.
• Wendreńska I., (2009): O użyteczności metody opowieści wy-chowawczej w procesie kształtowania kompetencji autokreacyjnych
i autoedukacyjnych uczniów niepełnosprawnych intelektualnie. W: K.Krasoń, M.Łączyk (red.) Odkrywanie – wyjaśnianie rzeczywistości. Perspektywa artystyczna i edukacyjna, Oficyna Wydawnicza Wacław Walasek, Katowice.
• Wendreńska I., (2004): Rola zabawy i działalności twórczej
w kształtowaniu inteligencji emocjonalnej u dzieci upośledzonych umysłowo. W: K.Krasoń, B.Mazepa-Domagała (red.) Ekspresja twórcza dziecka. Konteksty – inspiracje – obszary realizacji, Librus, Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Kard. Augusta Hlonda, Katowice, Mysłowice.
• Wendreńska I., (2013): Special school as a place of multilevel education for persons with intellectual disability. Ecole specialisee comme possibilite de l'education multi-niveaux des personnes handicapees mentales. In: Vision in Education of Mentally Handicapped Pupils. Vision dans l'education des élèves handicapés mentaux. Edited by: A. Stankowski. S.É.C.T. Association Internationale Sciences, Éducation, Cultures, Traditions Fribourg-Suisse, Fribourg.
Literatura uzupełniająca:
• Basińska A., (2009): Uczenie się metodą „storyline”. „Życie Szkoły” nr 3.
• Bereźnicki F., (2007): Dydaktyka kształcenia ogólnego. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków
• Chrzanowska I., (2015): Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
• Kustosz S., (2016): Rymuję i buduję. Rymowanki i wiersze do darów. Wyd. 2 zm., Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin.
• Małek K., (2016): Teatrzyki – wielka księga inspiracji. Propozycje animacji teatralnych i zabaw w oparciu o pedagogikę F.Froebla, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin.
• Mitchell D. (2016): Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej. Strategie nauczania poparte badaniami. Wyd. Harmonia Universalis, Gdańsk.
• Kędzior-Nieczyporuk E. (red.), (2010): O metodzie KLANZY. Teoria i praktyka, Wydawnictwo KLANZA, Lublin.
• Parys K., (2013): Przestrzeń dla kreatywności uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
• Paszkiewicz A., Łobacz M., (2013): Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej, Difin, Warszawa.
• Rola B., Dubińska B., Piotrowicz R., (2013): Poznaję i akceptuję siebie
i innych. Scenariusze zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym, Credo, Katowice.
|