1. Bakuła K.(1997). Kształcenie językowe w szkole podstawowej w świetle współczesnych teorii psychologicznych i lingwistycznych. Projekt nowej metodyki. Wrocław.
2. Bober-Pełzowska M. (1983). Rozwijanie mowy uczniów klas niższych. Warszawa.
3. Bogdanowicz M. (2005). Ryzyko dysleksji. problem i diagnozowanie. Gdańsk.
4. Filipiak E.(2002). Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Bydgoszcz.
5. Ganczarska M. (2004). Metoda rysunkowych ogniw ortograficznych. Opole.
6. Gmosińska D., Woźniak V. (2009). Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii. Gdańsk.
7. Guzy A., Krzyżyk D., Ochwat M., Wójcik-Dudek M. (red).(2018). W krajobraz literacko-kulturowy i językowy wpisane... : księga jubileuszowa dedykowana profesor Bernadecie Niesporek-Szamburskiej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej. Katowice.
8. Kita M. (2001). Testy z wiedzy o języku polskim. Warszawa.
9. Krasowicz G. (1997). Język, czytanie, dysleksja. Lublin.
10. Krasowicz-Kupis G. (1999). Rozwój metajęzykowy a osiągnięcia w czytaniu u dzieci 6-9-letnich. Lublin.
11. Mnich M.(2011). O multibooku i innych propozycjach dla uczniów i nauczycieli oraz ich roli w organizacji procesu dydaktycznego najmłodszych na przykładzie pakietów edukacyjnych "Szkoła na miarę" wydawnictwa Nowa Era. [w:] V4 ako výchova, vzdelávanie voľný čas a vzájomná inšpirácia red. D. Kollarová, Hlohovec, s.21-40.
12. Mnich M.(2011) Edukacja językowa dzieci najmłodszych w obliczu przemian. [w:] Strategický význam inovácií v edukačnej teórii a praxi, red. Kurincová, V., Seidler, P., Komora, J. Wydawnictwo UKF w Nitrze. Nitra s.74-81.
13. Mnich M.(2002). Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków.
14. Myrdzik B., Karwatowska M. (2011). Twórczość w szkole. Rzeczywiste i możliwe aspekty zagadnienia. Lublin.
15. Rittel T. (1994). Metodologia lingwistyki edukacyjnej. Kraków.
16. Rittel T. (1994). Podstawy lingwistyki edukacyjnej. Kraków.
|