Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy terapii logopedycznej z logorytmiką 06P-TP-NP-PTLZL
Ćwiczenia (C) semestr letni 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://-
Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Błeszyński J. (red.), (2006) Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Kraków.

Bernstein T., (1995) Terapia dziecka z upośledzeniem umysłowym, Łódź.

Bobrowicz-Lewartowska L., (2005), Autyzm dziecięcy, zagadnienia diagnozy i terapii, Kraków.

Gałkowski T., Jastrzębowska G., (2003) Logopedia. Pytania i odpowiedzi, podręcznik akademicki tom 2, Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych. Opole.

Gałkowski T., Jastrzębowska J., (1999) Logopedia, Opole 1999.

Grabias S., Kurkowski S. (red.), (2012) Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, Lublin.

Gunia G., Lechta V., (2011) Wprowadzenie do logopedii, Kraków.

Kielin J., (2000) Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim, Kraków.

Kaczorowska-Bray K., Błeszyński J., Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Kruk-Lasocka J. (1999) Autyzm czy nie autyzm? Problemy diagnozy i terapii pedagogicznej małych dzieci, Wrocław.

Milewski S., Kaczorowska-Brey K., (2012) Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki, Gdańsk.

Minczakiewicz E., (1994) Zaburzenia mowy u osób z upośledzeniem umysłowym (w:) Odżydżyński J. (red.) Polska terminologia logopedyczna, Wydawnictwo "Secesja", Kraków.

Milewski J., Kuczkowski J., Kaczorowska-Brey K. (red.), (2014) Biomedyczne podstawy logopedii, Gdańsk.

Minczakiewicz E., (2001) Jak pomóc w rozwoju dziecka z zespołem Downa, Kraków.

Minczakiewicz E., (1997) Mowa – rozwój, zaburzenia, terapia, WSP, Kraków.

Minczakiewicz E., (1993) Zaburzenia mowy u upośledzonych umysłowo, (w:) Gałkowski T., Tarkowski Z., Zaleski T. (red.) Diagnoza i terapia zaburzeń mowy, Lublin.

Pisula E., (2000) Autyzm u dzieci, diagnoza, klasyfikacja, etiologia, Warszawa.

Styczek I., (1981) Logopedia, PWN, Warszawa.

Wyczesany J., (1999) Pedagogika upośledzonych umysłowo, Warszawa 1999.

Zaleski T., (2002) Opóźnienia w rozwoju mowy, Warszawa 2002.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena pracy w grupach, ocena znajomości literatury, ocena dyskusji merytorycznej.

Zakres tematów:

1. Rozwój mowy dziecka

2. Podstawowe zaburzenia wymowy

3. Terapia logopedyczna – zasady, metody, etapy – na wybranych przykładach.

4. Ćwiczenia ortofoniczne – rodzaje, przykłady

5. Dziecko z CAPD w szkole

Metody dydaktyczne:

Analiza literatury, wykład z dyskusją

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Irena Polewczyk 35/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)