Literatura: |
Błeszyński J. (red.), (2006) Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Kraków.
Bernstein T., (1995) Terapia dziecka z upośledzeniem umysłowym, Łódź.
Bobrowicz-Lewartowska L., (2005), Autyzm dziecięcy, zagadnienia diagnozy i terapii, Kraków.
Gałkowski T., Jastrzębowska G., (2003) Logopedia. Pytania i odpowiedzi, podręcznik akademicki tom 2, Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych. Opole.
Gałkowski T., Jastrzębowska J., (1999) Logopedia, Opole 1999.
Grabias S., Kurkowski S. (red.), (2012) Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, Lublin.
Gunia G., Lechta V., (2011) Wprowadzenie do logopedii, Kraków.
Kielin J., (2000) Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim, Kraków.
Kaczorowska-Bray K., Błeszyński J., Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Kruk-Lasocka J. (1999) Autyzm czy nie autyzm? Problemy diagnozy i terapii pedagogicznej małych dzieci, Wrocław.
Milewski S., Kaczorowska-Brey K., (2012) Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki, Gdańsk.
Minczakiewicz E., (1994) Zaburzenia mowy u osób z upośledzeniem umysłowym (w:) Odżydżyński J. (red.) Polska terminologia logopedyczna, Wydawnictwo "Secesja", Kraków.
Milewski J., Kuczkowski J., Kaczorowska-Brey K. (red.), (2014) Biomedyczne podstawy logopedii, Gdańsk.
Minczakiewicz E., (2001) Jak pomóc w rozwoju dziecka z zespołem Downa, Kraków.
Minczakiewicz E., (1997) Mowa – rozwój, zaburzenia, terapia, WSP, Kraków.
Minczakiewicz E., (1993) Zaburzenia mowy u upośledzonych umysłowo, (w:) Gałkowski T., Tarkowski Z., Zaleski T. (red.) Diagnoza i terapia zaburzeń mowy, Lublin.
Pisula E., (2000) Autyzm u dzieci, diagnoza, klasyfikacja, etiologia, Warszawa.
Styczek I., (1981) Logopedia, PWN, Warszawa.
Wyczesany J., (1999) Pedagogika upośledzonych umysłowo, Warszawa 1999.
Zaleski T., (2002) Opóźnienia w rozwoju mowy, Warszawa 2002.
|