Seminarium licencjackie 13-EP-S1-SL3
seminarium (S)
semestr letni 2018/2019
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
1.Mendel T., Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony i publikacji. Poznań 1996. 2. Duraj- Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Wydawnictwo UJ, Kraków 2002. 3. Kunowski S., Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego: jak pisać pracę magisterską? Lublin 1971. Pozostała lista lektur jest dopasowana do tematu pracy pisemnej realizowanej przez studenta |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Student umie analizować wskazaną (wybraną) problematykę, ze świadomością metodologii; świadomie obierać strategię interpretacyjną; potrafi konstruować wypowiedź ustną; formułować pytania krytyczne. Zna wybrane elementy teorii sztuki. Dysponuje umiejętnością opisu i analizy dzieła sztuki z uwzględnieniem elementów formalnych, kontekstowych i metodologicznych. Potrafi selektywnie i twórczo wykorzystać wiedzę w prezentacji wybranej problematyki i w dyskusji o sztuce. Uwzględniając efekty kształcenia przedmiotu pod uwagę będą brane następujące kryteria oceny: jakość wypowiedzi ustnej; techniczna umiejętność konstruowania wypowiedzi ustnej stopień zaangażowania w konstruowanie pracy pisemnej (kwerendy bibliograficzne, znajomość tematu na podstawie przeczytanych lektur) na podstawie referowanej problematyki Na podstawie wystąpień na forum seminarium – prezentacja problematyki własnej pracy oceniana jest wiedza merytoryczna, jakość refleksji na temat szeroko pojętej kultury artystycznej, zaangażowanie w redagowanie pracy licencjackiej stopień przyswojenia sobie wiedzy teoretycznej z obszaru humanistyki i nauk o sztuce (szczególnie z zakresu metodologii). Niezbędne do zaliczenia jest opracowanie całej pracy licencjackiej. |
||
Zakres tematów: |
Zakres tematów Treści seminarium koncentrują się na trzech obszarach: 1) pogłębianiu świadomości metodologicznej oraz umiejętności zastosowania w pracy teoretycznej wybranych koncepcji interpretacyjnych (taktyki badawcze, syntetyczny przegląd stanowisk metodologicznych, podstawowych taktyk opisu i interpretacji dzieła sztuki oraz „tekstu kultury”); 2) wykształceniu niezbędnych umiejętności związanych z przygotowywaniem i redagowaniem rozbudowanych prac pisemnych (w tym pracy magisterskiej), jak również umiejętności w zakresie różnych form wystąpień ustnych i prezentacji multimedialnych (studenci konstruują konspekt rozprawy magisterskiej, dokonują kwerendy bibliograficznej i rozpoczynają pracę nad tekstem); 3) opracowywaniu wyjściowego zagadnienia problemowego, które następnie podlega dookreśleniu tak w zakresie perspektyw interpretacyjnych, jak i ewentualnej taktyki metodologicznej i opracowaniu go w formie pisemnej Zakres tematyczny prac magisterskich pozostaje do wyboru |
||
Metody dydaktyczne: |
Konwersatorium, ćwiczenia, metody typowe dla pracy seminaryjnej. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda środa, 17:45 - 19:15,
Niemcewicza 6,
sala 13 |
Karolina Tomczak | 3/3 |
szczegóły![]() |
2 |
każda środa, 16:15 - 17:45,
Niemcewicza 6,
sala 26 |
Joanna Wowrzeczka | 9/9 |
szczegóły![]() |
3 |
(brak danych),
(budynek nieznany),
(sala nieznana)
|
Urszula Szuścik | 2/2 |
szczegóły![]() |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.