Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet 6. Projektowanie warsztatów umiejętności psychospołecznych 06-PS-SM-106.01
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2018/2019

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://el.us.edu.pl/wpip/course/view.php?id=95
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Knowles, M. S., Holton III, E. F., Swanson, R. A. (2009). Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

2. Kozak, A., Łaguna, M. (2015). Metody prowadzenia szkoleń. Gdańsk: GWP.

3. Łaguna, M., Fortuna, P. (2015). Przygotowanie szkolenia czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu. Gdańsk: GWP.

4. Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2016). Trening twórczości. Gdańsk: GWP.

5. Patrick, J. (2002). Szkolenia. W: N. Chmiel (red.), Psychologia pracy i organizacji (s. 115 – 143). Gdańsk: GWP.

6. Rae, L. (2012). Efektywne szkolenie. Techniki doskonalenia umiejętności trenerskich. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.

7. Silberman, M. (2004). Metody aktywizujące w szkoleniach. Warszawa: Oficyna Ekonomiczna

8. Urban, M. (2015). Niekonwencjonalne metody szkoleniowe. Gdańsk: GWP.

9. Woźniak, J. (2012). Ocenianie efektów szkolenia czyli metody i problemy ewaluacji. Gdańsk: GWP.

Literatura uzupełniająca:

1. Balcerak, A., Woźniak, J. (2014). Szkoleniowe metody symulacyjne. Gdańsk: GWP.

2. Fortuna, P. (2010). Studium przypadku w praktyce szkoleniowej czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych. Gdańsk: GWP

3. Fortuna, P., Urban, M. (2014). Metafory i analogie w szkoleniach. Gdańsk: GWP.

4. Łaguna, M. (2004). Szkolenia. Jak je prowadzić by… Gdańsk: GWP.

5. Kossowska, M. (2002). Szkolenia pracowników a rozwój organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.

6. Phillips, J. (2013). Mierzenie wyników szkoleń. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.

Metody i kryteria oceniania:

Średnia ocen z:

1. Kolokwium z przedmiotowej wiedzy merytorycznej:

<51% - niedostateczny

51% - 60% - dostateczny

61% - 70% - plus dostateczny

71% - 80% - dobry

81% - 90% - plus dobry

91% - 100% - bardzo dobry

2. Zespołowego projektu zaliczeniowego:

<51% - niedostateczny

51% - 60% - dostateczny

61% - 70% - plus dostateczny

71% - 80% - dobry

81% - 90% - plus dobry

91% - 100% - bardzo dobry

Zakres tematów:

1. Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych. Warsztat umiejętności psychospołecznych jako forma wspierania rozwoju osobowości i kompetencji.

2. Uczenie przez doświadczenie i dynamika rozwoju małej grupy.

3. Wyznaczanie celów i określanie korzyści płynących z warsztatu.

4. Projektowanie warsztatu I: Faza orientacji i zależności.

5. Projektowanie warsztatu II: Faza konfliktu.

6. Projektowanie warsztatu III: Faza efektywnej pracy.

7. Ewaluacja warsztatu i ocena jego efektywności.

8. Konsultacje projektów zaliczeniowych. Podsumowanie zajęć.

Metody dydaktyczne:

Prezentacje multimedialne, dyskusje, praca w grupach, metody warsztatowe

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi wtorek (nieparzyste), 8:00 - 9:30, sala 112
co drugi wtorek (nieparzyste), 9:45 - 11:15, sala 112
Dominik Adamek 18/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)