Wg KRK dla każdego punktu weryfikacji określone zostały: "Wymagania merytoryczne" i "Kryteria oceny"
TI_w_1 Systemy elektronicznej administracji
Wymagania merytoryczne stanowią tutaj przygotowanie studenta do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym: aby potrafił korzystać z platform elektronicznej administracji oraz metod uwierzytelnienia obywatela (rozróżniając aspekty prawne).
Ćwiczenia nr 1, 2 i 3 stanowią składowe indywidualnego projektu, każdy student nabywa umiejętność korzystania z usługi e-urzędu (SEKAP, ePUAP).
TI_w_1
Weryfikacja i kryteria oceny ćwiczeń nr 1, 2, 3 - załatwienie sprawy w urzędzie on-line:
Poprawna weryfikacja zaufanego profilu jako metody uwierzytelnienia jest jednoznaczna z podpisem elektronicznym kwalifikowanym (o skutkach prawnych podpisu odręcznego) złożonym pod wnioskiem.
Na platformie e-PUAP, dowodem na poprawność wykonanego ćwiczenia jest uzyskanie UPP - Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia, wysyłanego automatycznie przez Urząd, do skrzynki kontaktowej „Wysłane” użytkownika.
Na platformie SEKAP o poprawności wykonanego ćwiczenia świadczy otrzymane w skrzynce kontaktowej „Odebrane” UPO, czyli Urzędowe Poświadczenie Odbioru oraz informacja z elektronicznej kancelarii o tym, że nasz wniosek z odpowiednio przydzielonym numerem został zarejestrowany w systemie kancelaryjnym, co oznacza, że sprawa nabrała biegu prawnego. (UPO przesyła również Urząd Testowy).
Za projekt indywidualny złożony z ćwiczeń nr 1, 2, 3 – który weryfikuje umiejętność załatwienia sprawy on-line w urzędzie student uzyskuje maksymalnie 20 punktów: (10 za SEKAP i 10 za ePUAP)
TI_w_2 Podpis elektroniczny niekwalifikowany - wymagania merytoryczne:
Dla przyszłego absolwenta w zawodzie dziennikarza ważną jest wiedza na temat bezpiecznej komunikacji interpersonalnej czyli praktyczna umiejętność korzystania z bezpiecznej poczty elektronicznej: stosowanie metody uwierzytelnienia danych i podpisującego, co stanowi sedno podpisu elektronicznego niekwalifikowanego (opcjonalnie z zachowaniem poufności).
TI_w_2
Weryfikacja ćwiczeń nr 4 i 5 - kryteria oceny (dotyczą zastosowania podpisu elektronicznego niekwalifikowanego)
Oceniana jest samodzielność i skuteczność wykonanego ćwiczenia.
Ćwiczenie obowiązkowe 4
Sprawdzenie poprawności ćwiczenia jest jednoznaczne ze sprawdzeniem obecności pary kluczy kryptograficznych z certyfikatem w tzw. Widnowsowym Magazynie Certyfikatów.
Ćwiczenie obowiązkowe 5
Sprawdzeniem poprawności wykonanego ćwiczenia jest działanie poczty z podpisem cyfrowym, a po wymianie kluczy publicznych, również szyfrowanej (Materiały do zajęć).
Istotą ćwiczenia jest sprawdzenie integralności podpisanej informacji oraz osoby podpisującego (w certyfikacie) - fundamentalne dla wiarygodnej korespondencji.
Maksymalna ilość punktów: 20
TI_w_3
Praca indywidualna 1 Prezentacja „Nowoczesne technologie informacyjne”
Wymogiem merytorycznym jest przygotowanie studenta do roli twórcy prezentacji o charakterze prelekcji naukowej, w których skorzysta z naukowych przesłanek stawiających na komunikatywność dostosowaną do percepcji odbiorców wg wymogów zawartych w podanej literaturze, uzupełnionych instrukcją prowadzącego (Materiały do zajęć).
Metoda konstruktywizmu ma tutaj umocowanie w wyborze innowacyjnego zagadnienia IT jako tematu prezentacji.
TI_w_3
Praca indywidualna 1 Prezentacja „Nowoczesne technologie informacyjne” - kryteria oceny:
Prezentacja multimedialna (PowerPoint lub inny) oceniana jest pod względem merytorycznym, a technicznie wg wymogów zawartych podanej literaturze, uzupełnionej instrukcją prowadzącego z akcentem na komunikatywność przekazu dostosowanego do percepcji odbiorców; oceniana jest również kreatywność w atrakcyjnym przedstawieniu treści - student domyślnie przyjmuje rolę prelegenta.
Maksymalna ilość punktów: 10
TI_w_4
Praca indywidualna 2 Systemy zarządzania treścią - Tworzenie strony WWW - wymagania merytoryczne: umiejętność tworzenia i administrowania własną stroną WWW. Na zajęciach technologii informacyjnej student nabywa wiedzę teoretyczną co do metodyki projektowania stron, zasad funkcjonowania Systemów Zarządzania Treścią (CMS), oraz umiejętność praktyczną w wykonaniu strony w formie wortalu tematycznego, alternatywnie autoprezentacji naukowej lub cyfrowej gazetki . Obowiązuje elementarna wiedza nt. prawa autorskiego jak również standardu WCAG 2.0.
(Literatura uzupełniająca., Materiały do zajęć: Uwagi metodyczne do stronki WWW).
Uwaga: Popularne systemy blogowe stanowią uboższą wersję systemów CMS, więc nie są zalecane. Systemy Zarządzania Treścią stanowią klasyczne zaplecze redakcji on-line.
TI_w_4
Praca indywidualna 2 Systemy zarządzania treścią (CMS) - Tworzenie strony WWW - kryteria oceny:
Strona WWW oceniana jest pod kątem przydatności, estetyki, logistyki projektu, nawigacji oraz zgodności z tematem i wymaganiami zawartymi w instrukcji prowadzącego (w.w Materiały do zajęć); student obowiązkowo musi stronkę „obronić”, to znaczy wykazać się biegłością administrowania. Dodatkowo praca oceniana jest za inwencję twórczą wg skali O’Quina i Besemer (E. Nęcka Psychologia twórczości s.29)
Maksymalna ilość punktów: 20
TI_w_5 Wymagania merytoryczne:
E-learning– analiza porównawcza narzędzi i metodyki nauczania on-line
Szczególny akcent w dydaktyce przedmiotu stawiany jest na efektywny e-learning, który w trakcie studiów może być traktowany jako uzupełniający w procesie kształcenia, a koniunkturalnie przydatny w „nauce przez całe życie”. Ćwiczenie polega na porównaniu ośrodków e-learningowych spełniających różne funkcje: Akademii PUW - Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego z ofertą dla studiów I i II stopnia, różnych kursów i studiów Podyplomowych oraz platformy Akademii PARP - Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości jako typowej platformy szkoleń doskonalenia zawodowego, ukierunkowanej tematycznie na działalność gospodarczą. Istotne jest, aby student miał rozeznanie co do funkcjonalności platform e-learningowych, znał zasady korzystania z narzędzi oraz metodykę nauczania.
TI_w_5
Ćwiczenie obowiązkowe 6 E-learning - Kryteria oceny:
Student bierze udział w dyskusji moderowanej przez prowadzącego. Tematem jest analiza porównawcza platform pod względem funkcjonalności, używanych narzędzi oraz metodyki nauczania w konfrontacji z wymaganiami art. „17 elementów dobrego kursu on-line” (Biblioteka PUW) oraz „Przykładowy praktyczny opis kursu on-line” (Materiały do zajęć).
Oceniana jest aktywność w dyskusji oraz odpowiedzi na pytania konkursowe.
Maksymalna liczba punktów: 10
Ćwiczenia zalecane i nieobowiązkowe 1 - to udział w wybranym kursie PARP, analiza Demo wybranego kursu PUW; wskazany jest również instruktaż: podstawy użytkowania systemu MOODLE w Centrum Kształcenia na Odległość UŚ.
TI_w_6
Test wielokrotnego wyboru - wymagania merytoryczne:
Test jest sprawdzianem wiedzy teoretycznej związanej z tematyką ćwiczeń, jak również wiedzy nabytej poprzez ćwiczenia, jest więc sprawdzianem zakładanych efektów kształcenia; odbywa się na zajęciach w ustalonym terminie pod koniec semestru.
TI_w_6
Test wielokrotnego wyboru - kryteria oceny:
Odpowiedzi na pytania punktowane są wg wagi zagadnienia i stopnia trudności.
Błędy popełnione przez studenta są dyskutowane indywidualnie podczas egzaminu.
Maksymalna liczba punktów: 20
Ćwiczenie nieobowiązkowe 2 – dotyczące edycji (wyrównawcze, dla uzupełnienia braków TI ze szkoły średniej). Ćwiczenie jest symulacją obróbki tekstu do „pracy licencjackiej”. Proponowane teksty: kognitywistyka, metody szybkiego uczenia się, o kreatywności itp.
Narzędzie weryfikacji końcowej – sprawdzian zakładanych efektów kształcenia
Narzędzie weryfikacji końcowej:
Odpowiednie elementy: prace do oceny student przesyła wykładowcy na wskazane konto pocztowe, podpisując się niekwalifikowanym podpisem elektronicznym z certyfikatem ID Certum (Testowy) lub Sekap.
W polu tekstowym: link do strony WWW; w załączniku: Print Screen wykonanego ćwiczenia w e-Urzędzie – z uwidocznionym Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (SEKAP), Urzędowym Poświadczeniem Przedłożenia (ePUAP); Print Screen pierwszej strony WWW oraz prezentacja w temacie nowoczesnych zagadnień IT.
Dyskusja błędów (dotyczy testu) i „obrona” wykonanych prac odbywa się formie egzaminu stanowiącego końcowy etap weryfikacji efektów kształcenia.
Maksymalna sumaryczna punktacja wg wyżej wymienionych kryteriów: 100
Ocena końcowa wystawiana jest wg skali punktów:
93 - 100 bardzo dobry
85 – 92 dobry +
77 – 84 dobry
69 – 76 dostateczny +
60 – 68 dostateczny
59 i poniżej – niedostateczny
Uwaga
W ocenie końcowej brane są również pod uwagę ćwiczenia wybrane nadobowiązkowe, aktywność na zajęciach: odpowiedzi na pytania konkursowe, udział w dyskusjach, oraz szczególe umiejętności IT (uznaniowo od 1 do 5 punktów).
|