Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Arteterapia 06-PE-S2-WIP-12
Ćwiczenia (C) semestr letni 2018/2019

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

- Szulc W., 2011, Arteterapia. Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki, Wydawnictwo Difin S.A., Warszawa.

- Konieczna E., 2003, Arteterapia w teorii i praktyce, Impuls, Kraków.

- Kaja B., 2001, Zarys terapii dziecka, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz.

- Molicka M., 2011, Biblioterapia i bajkoterapia, Media Rodzina, Poznań.

- Konieczna E., (red.), 2006, Biblioterapia w praktyce, Impuls, Kraków.

- Knapik M., Sacher W., 2004, Sztuka w edukacji i terapii, Impuls, Kraków.

- Knapik M., Sacher W., (red.), 2007, Europa – Integracja – Sztuka. Tematyczna koncepcja pracy edukacyjno-terapeutycznej środkami artystycznymi, WSA, Bielsko-Biała.

- Olbrycht K. (red.), 2004, Edukacja kulturalna. Wybrane obszary, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacja (projekt):

przygotowanie i prezentacja projektu na jeden z tematów. Schemat projektu – realizacja treści kształcenia:

1. Zapoznanie się z programem kształcenia przedmiotu studiów: Artetarapia

2. Zakreślenie pola poszukiwań projektu

3. Uściślenie problematyki – wprowadzenie w problematykę

4. Dyskusja plenarna nad wyborem projektu

5. Podział na kilka grup ze względu na wybrany temat.

6. Podział zadań – praca w grupach

7. Przedstawienie efektów prac w grupie i uzgodnienie wyników

Czynne uczestnictwo w zajęciach:

zaangażowanie w realizację treści zajęć oraz w zakresie ujawniania subiektywnych odczuć związanych z doświadczaniem sytuacji o charakterze arteterapeutycznym – aktywność oceniana po każdych zajęciach.

Zakres tematów:

1. Terapia sztuką w ujęciu pedagogicznym: podstawy teoretyczne, standardy kształcenia.

2. Muzykoterapia i relaksacja w pedagogice.

3. Biblioterapia w pedagogice.

4. Terapia przez sztuki teatralne w pedagogice.

5. Terapia poprzez aktywność muzyczno-ruchową w pedagogice (choreoterapia – pierwszy stopień zastosowania).

6. Terapia poprzez sztuki plastyczne w pedagogice.

7. Obcowanie ze sztuką – wymiar analityczny, behawioralny, komunikacyjny, poznawczy.

Metody dydaktyczne:

Jak w opisie modułu:słowne, oglądowe, działań praktycznych (tym metoda projektu).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 co drugi czwartek (nieparzyste), 15:15 - 16:45, sala 8
Bogumiła Bobik 33/33 szczegóły
2 co drugi czwartek (nieparzyste), 11:30 - 13:00, sala 8
Bogumiła Bobik 31/33 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Grażyńskiego
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.