Arteterapia 06-PE-S2-WIP-12
Ćwiczenia (C)
semestr letni 2018/2019
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
- Szulc W., 2011, Arteterapia. Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki, Wydawnictwo Difin S.A., Warszawa. - Konieczna E., 2003, Arteterapia w teorii i praktyce, Impuls, Kraków. - Kaja B., 2001, Zarys terapii dziecka, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz. - Molicka M., 2011, Biblioterapia i bajkoterapia, Media Rodzina, Poznań. - Konieczna E., (red.), 2006, Biblioterapia w praktyce, Impuls, Kraków. - Knapik M., Sacher W., 2004, Sztuka w edukacji i terapii, Impuls, Kraków. - Knapik M., Sacher W., (red.), 2007, Europa – Integracja – Sztuka. Tematyczna koncepcja pracy edukacyjno-terapeutycznej środkami artystycznymi, WSA, Bielsko-Biała. - Olbrycht K. (red.), 2004, Edukacja kulturalna. Wybrane obszary, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja (projekt): przygotowanie i prezentacja projektu na jeden z tematów. Schemat projektu – realizacja treści kształcenia: 1. Zapoznanie się z programem kształcenia przedmiotu studiów: Artetarapia 2. Zakreślenie pola poszukiwań projektu 3. Uściślenie problematyki – wprowadzenie w problematykę 4. Dyskusja plenarna nad wyborem projektu 5. Podział na kilka grup ze względu na wybrany temat. 6. Podział zadań – praca w grupach 7. Przedstawienie efektów prac w grupie i uzgodnienie wyników Czynne uczestnictwo w zajęciach: zaangażowanie w realizację treści zajęć oraz w zakresie ujawniania subiektywnych odczuć związanych z doświadczaniem sytuacji o charakterze arteterapeutycznym – aktywność oceniana po każdych zajęciach. |
||
Zakres tematów: |
1. Terapia sztuką w ujęciu pedagogicznym: podstawy teoretyczne, standardy kształcenia. 2. Muzykoterapia i relaksacja w pedagogice. 3. Biblioterapia w pedagogice. 4. Terapia przez sztuki teatralne w pedagogice. 5. Terapia poprzez aktywność muzyczno-ruchową w pedagogice (choreoterapia – pierwszy stopień zastosowania). 6. Terapia poprzez sztuki plastyczne w pedagogice. 7. Obcowanie ze sztuką – wymiar analityczny, behawioralny, komunikacyjny, poznawczy. |
||
Metody dydaktyczne: |
Jak w opisie modułu:słowne, oglądowe, działań praktycznych (tym metoda projektu). |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi czwartek (nieparzyste), 15:15 - 16:45,
sala 8 |
Bogumiła Bobik | 33/33 |
szczegóły![]() |
2 |
co drugi czwartek (nieparzyste), 11:30 - 13:00,
sala 8 |
Bogumiła Bobik | 31/33 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Grażyńskiego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.