Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

(B13) z zakresu metodyki resocjalizacji i działań socjoterapeutycznych: Metodyka resocjalizacji i działań socjoterapeutycznych w warunkach instytucjonalnych 12-OA-S1-6MRIDS.2-IZ
Ćwiczenia (C) semestr letni 2018/2019

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Ambrozik W., "Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę uspołecznienia oddziaływań resocjalizacyjnych", Impuls, 2016. Konopczyński M., "Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących", Impuls, 2015 Konopczyński M., "Metody twórczej resocjalizacji", PWN, 2015. Współczesne dylematy resocjalizacyjne w stronę twórczej resocjalizacji" red. Ambrozik W., Kieszkowska A., Sawicki K., Impuls, 2018. Florczykiewicz J., "Terapia przez kreację plastyczną w resocjalizacji recydywistów penitencjarnych", Impuls, 2013 Jaworska A., "Leksykon resocjalizacji", Impuls, 2012 Jaworska A. "Resocjalizacja. Zagadnienia prawne, społeczne, metodyczne", Impuls, 2009 Jaworska A. "Kultura resocjalizacji i resocjalizacja kultury w zakładach karnych", [w :]"Kultura i edukacja", 3/2010 M.Kalaman, "Kultura i ( pod)kultura więzienna w mediach tradycyjnych i elektronicznych" [w:] Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy - 2018 | nr 28 | 57-81 Urban B., Stanik J.M., "Resocjalizacja" tom. I i II, PWN, 2008. Przybyliński S., "Dziara, cynkówka, kolka - zjawisko tatuażu więziennego", Impuls.

Czasopisma: "Resocjalizacja Polska" "Probacja"

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę z ćwiczeń składa się:

- przygotowanie i realizacja projektu zespołowego w instytucji oświatowej (w tym przygotowanie konspektu);

- przygotowanie i realizacja projektu zespołowego w instytucji totalnej (w tym przygotowanie konspektu);

- przygotowanie prezentacji monografii wybranej placówki - praca zespołowa

Zakres tematów:

1. Przegląd metod i technik w resocjalizacji

2. Techniki twórczej resocjalizacji

3. Interdyscyplinarne podejście do metody projektu - kompetencje arteterapeutyczne i metodyczne z pedagogiki specjalnej w resocjalizacji

4. Zakład karny i instytucja oświatowa - projekty grupowe oddziaływań resocjalizacyjnych w instytucji totalnej

5. Współczesne problemy instytucji oświatowych - elementy oddziaływań socjoterapeutycznych i profilaktycznych w pracy z uczniami - projekt grupowy w instytucji

6. Analiza i synteza funkcjonowania instytucji resocjalizacji - przegląd przygotowanych prezentacji instytucji resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych - praca zespołowa pisemna (prezentacja)

Metody dydaktyczne:

metoda projektu

metody aktywizujące

metody poglądowe

analiza źródeł

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 10:15 - 11:00, sala 8
Ilona Fajfer-Kruczek 17/19 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)