Literatura obowiązkowa:
Adamek I., Pedagogika wczesnoszkolna. Kraków 2016.
Adamek I., Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. Kraków 1997.
Arends R., Uczymy się nauczać. Warszawa 1994
Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością. Warszawa 2009.
Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących. Kielce 2011.
Freinet C., O szkołę ludową. Pisma wybrane. Ossolineum 1970.
Indywidualizacja w wychowaniu przedszkolnym i w edukacji wczesnoszkolnej. Bydgoszcz 2015.
Jakóbowski J., Jakubowicz-Bryx A., (red.), Integracja w edukacji. Dylematy teorii praktyki. AB Bydgoszcz 2002.
Karbowniczek J., Klim-Klimaszewska A., Edukacja wczesnoszkolna w teorii i praktyce. Kraków 2016.
Karbowniczek J., (red.) Leksykon pedagoga wczesnoszkolnego, Warszawa 2014.
Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M. (red.), Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa 2009.
Klus-Stańska D., Bronk D., Malenda A. (red.), Pedagogika wczesnej edukacji. Dyskursy, problemy, otwarcia. Warszawa 2011.
Klus-Stańska D., W stronę dydaktyki interakcyjnej. W: Nauczyciel i uczeń w przestrzeniach szkoły. Szkice z teorii i praktyki kształcenia. Red. M. Nowicka. Olsztyn 2002.
Klus-Stańska D., Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce. Warszawa 2018.
Klus-Stańska D., W nauczaniu początkowym inaczej. Scenariusze lekcji. Kraków 2003.
Krauze-Sikorska H., Klichowski M., Kuszak K. (red.): Świat małego dziecka. T. II. Poznań 2013.
Lelonek M., Wróbel T. (red.), Praca nauczyciela i ucznia w klasach I-III. Warszawa 1990.
Oelszlaeger B., Jak uczyć uczenia się? Środki i metody kształcenia samokontroli i samooceny w edukacji wczesnoszkolnej. Kraków 2007.
Oelszlaeger-Kosturek B., Studia o aktywnym uczeniu się dzieci. Wybrane problemy edukacji wczesnoszkolnej. Materiały dla studentów i nauczycieli. Katowice 2013.
Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa 1998.
Skura M., Lisiecki M., Za progiem. Jak rozwija się dziecko i jaka jest rola nauczyciela w tym rozwoju. Warszawa 2011.
Węglińska M., Jak przygotować się do zajęć zintegrowanych? Kraków 2005.
Więckowski R., Pedagogika wczesnoszkolna. Warszawa 1993.
Lelonek M., Wróbel T., Praca nauczyciela i ucznia w klasach I-III, Warszawa 1990.
Podstawa programowa MEN z 2017 roku.
Programy kształcenia zintegrowanego zatwierdzone do użytku w 2017 roku.
Rozporządzenie MEN w sprawie dopuszczenia podręczników i programów do użytku szkolnego.
Literatura uzupełniająca:
Filipiak E., Nauczanie rozwijające wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego. Od teorii do zmiany w praktyce. Bydgoszcz 2015.
Filipiak E. (red.) Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy. Bydgoszcz 2008.
Filipiak E., Z Wygotskim i Brunerem w tle. Słownik pojęć kluczowych. Bydgoszcz 2011.
Hamer H. Klucz do efektywności nauczania. Warszawa 1994.
Krauze-Sikorska H., Klichowski M., Świat małego dziecka. Przestrzeń instytucji, cyberprzestrzeń i inne przestrzenie dzieciństwa. Poznań 2017.
Skrzypczak J., Metody i narzędzia oceny podręczników szkolnych. „Życie Szkoły” 1996/2.
Sterna D., Uczę (się) w szkole. Warszawa 2014.
Sterna D., Ocenianie kształtujące w praktyce. Warszawa 2014.
Uszyńska-Jarmoc J., Bilewicz M., Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Praktyka edukacyjna. Warszawa 2015.
Uszyńska-Jarmoc J., Nadachewicz K., Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania. Warszawa 2015.
Uszyńska-Jarmoc J., Dudel M., Głoskowska-Sołdatow M., Rozwijanie kompetencji kluczowych ucznia w procesie eduakcji wczesnoszkolnej. Kraków 2013.
Włoch S., Włoch A., Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Warszawa 2009.
Zwierzyńska E., Poznawanie klasy szkolnej. Warszawa 2008.
Publikacje z serii:
Dziecko w świecie…, pod. Red. B. Dymary (i in.)
Edukacja małego dziecka…, pod red. U. Szuścik, E. Ogrodzkiej-Mazur (i in.)
Podręczniki dla klas I-III
Programy edukacyjne dla klas I-III
Czasopisma pedagogiczne
"Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna", "Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce", "Problemy Wczesnej Edukacji", "Inspirator", "Mam Dziecko w Szkole"
|