Seminarium magisterskie cz.1 12-EK-S2-SMGR.1
seminarium (S)
semestr letni 2018/2019
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006. [Oddział Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, sygn. oraz online: http://bc.bg.us.edu.pl/publication/407] Hajduk Z., Ogólna metodologia nauk, Wydaw. KUL, Lublin 2005; [sygn. BG 343826]. Pieter J. Ogólna metodologia pracy naukowej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich- Wydaw. Polskiej Akademii Nauk, Wrocław 1967; [sygn. BG 65786]. w Cieszynie, Biblioteka UŚ online: http://www.bc.us.edu.pl/publication/14164) Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Śląsk, Katowice 1999. [Oddział Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, sygn. 79010] Do wyboru: dodatkowa literatura uwzględniająca tematykę pracy i specyfikę strategii badawczej Hastrup Kirsten, Droga do antropologii. Między doświadczeniem a teorią, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008, [Oddział Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, sygn. 94035] Geertz Clifford, Opis gęsty – w stronę interpretatywnej teorii kultury, [w:] Marian Kempny, Ewa Nowicka (red.), Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, [Oddział Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, sygn. 89349] Kamiński S., Nauka i metod: pojęcie nauki i klasyfikacja nauk, Wydaw. Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 1992; [Oddział Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, sygn. 71556]. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2001. [Oddział Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, sygn. 98500 oraz online http://bc.bg.us.edu.pl/publication/2683) Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, , Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2001. [Oddział Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego Scruton Roger, Kultura jest ważna. Wiara i uczucie w osaczonym świecie, Zysk i S-ka, Poznań 2010, (Oddział biblioteki UŚ w Cieszynie: 96607) Wybrane raporty dotyczące diagnozowania kultury publikowane m.in. na stronach Narodowego Centrum Kultury (online: http://www.nck.pl) |
||
Metody i kryteria oceniania: |
wypowiedź ustna, praca pisemna ustna relacja z literatury przedmiotu związanej z problematyką pracy oraz zagadnieniami metodologicznymi dotyczącymi projektowanej problematyki badawczej, wstępna prezentacja koncepcji pracy • jakość wypowiedzi ustnej; • umiejętność doboru źródeł w zależności od przedmiotu badań; • umiejętności interpretowania i dyskutowania o tekstach naukowych; • merytoryczność wypowiedzi; kryteria oceny • terminowość wykonania; umiejętność prawidłowego sformułowania problemu badawczego; • dobór właściwej metodologii; • umiejętność doboru literatury przedmiotu i jej wykorzystania dla potrzeb pracy; • merytoryczna zawartość pracy; opanowanie techniki pisania pracy naukowej: właściwa konstrukcja, poprawność językowa; przebieg procesu weryfikacji: oddanie pracy jako pracy pisemnej w ostatnim tygodniu semestru |
||
Zakres tematów: |
szczegółowa tematyka ustalana jest w odniesieniu do poznawczych zainteresowań studentów • wybór i zatwierdzenie tematyki badawczej z dyskusją nad przygotowanymi indywidualnie koncepcjami badań przewidzianych jako podstawa pracy magisterskiej; • poznanie metodologicznych zasad realizacji zadań badawczych z omówieniem doboru metod badawczych, sposobów opracowywania i analizy wyników badań, prezentacji wyników w pracy dyplomowej, • dobór literatury przedmiotu • ustalenie reguł redakcji tekstu, tworzenia logicznej struktury pracy, opracowywania, przedstawiania i dyskusji nad kolejnymi częściami pracy; |
||
Metody dydaktyczne: |
seminarium metody podające – objaśnienie i/lub wyjaśnienie; pogłębiona analiza tekstów naukowych z zakresu metodologii nauk humanistycznych i nauk społecznych oraz tekstów stanowiących przykłady badań podejmowanych w zakresie edukacji kulturalnej; dyskusja nad poszczególnymi wstępnymi projektami problematyki badań, stosowaną metodologią; indywidualne konsultacje – dyskusja studenta z promotorem na temat konspektu pracy magisterskiej |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda środa, 10:00 - 11:30,
sala 248 |
Dorota Sieroń | 9/10 |
szczegóły![]() |
2 |
każda środa, 9:00 - 10:30,
sala 101 |
Bogusław Dziadzia | 2/3 |
szczegóły![]() |
3 |
każda środa, 8:30 - 10:00,
sala 243 |
Ewelina Konieczna | 3/4 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Bielska 62 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.