Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Hock, R. R. (2003). Czterdzieści prac badawczych, które zmieniły oblicze psychologii. Fascynująca podróż w krainę nauki. Gdańsk: GWP.
2. Kozielecki, J. (2000). Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”.
3. Mietzel, G. (2000). Wprowadzenie do psychologii. Gdańsk: GWP.
4. Strelau, J., Doliński, D. (red.). (2008). Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 1 i 2). Gdańsk: GWP.
5. Zimbardo, P. (1999). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Literatura uzupełniająca
1. Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M. (1997). Psychologia społeczna. Serce i umysł. Poznań: Zysk i S-ka.
2. Hall, C. S., Lindzey, G., Campbell, J. B. (2006). Teorie osobowości. Warszawa: PWN.
3. Plomin, R., DeFries, J. C., McClearn, G. E., McGuffin, P. (2001). Genetyka zachowania. Warszawa: PWN.
4. Tavris, C., Wade, C. (1999). Psychologia. Podejścia oraz koncepcje. Poznań: ZYSK i S-ka.
5. Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B. i Zechmeister, J. S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GPW.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana będzie znajomość zagadnień dotyczących podstawowych pojęć związanych z psychologią ogólną.
Wykład z psychologii ogólnej kończy się egzaminem pisemnym obejmującym materiał z wykładów. Na przedostatnim wykładzie studenci otrzymają listę zagadnień do egzaminu.
Egzamin ma formę testową (pytania jednokrotnego wyboru).
Punktacja:
90-100%: bardzo dobry
85-89%: dobry plus
75-84%: dobry
70-74%: dostateczny plus
60-69%: dostateczny
Poniżej 60%: niedostateczny
|
Zakres tematów: |
1. Psychologia – rys historyczny, psychologia naukowa a psychologia potoczna, działy psychologii
2. Metody badawcze stosowane w psychologii
3. Psychoanaliza klasyczna Z. Freuda oraz wybrane kierunki rozwoju podejścia psychoanalitycznego
4. Behawioryzm i teorie uczenia się
5. Psychologia poznawcza
6. Psychologia humanistyczna
7. Emocje i motywacje
8. Stres i radzenie sobie
9. Psychopatologia
10. W stronę szczęścia i wartości – psychologia pozytywna
|