Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwojowa 06-PE-OG-S1-08
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2018/2019

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Bee H. (2004), Psychologia rozwoju człowieka, Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.

Birch A., Malim T. (1998), Psychologia rozwojowa w zarysie. Od niemowlęctwa do dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Harwas – Napierała B., Trempała J. (2002), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom 3; red.)

Harwas – Napierała B., Trempała J. (2005), Psychologia rozwoju człowieka. Charakerystyka okresów życia człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom2; red.)

Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1992), Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1980), Psychologia rozwojowa. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. (1996), Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (tom1; red.)

Schaffer D.R., Kipp K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańsk: Harmonia Uniwersalis.

Trempała J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (red.)

Turner J. S., Helms D. B. (1999), Rozwój człowieka. Warszawa: WSiP.

Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2010), Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Zimbardo P.G., Gerrig R.J. (2011), Psychologia i Życie. Wydanie Nowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena w oparciu o opracowanie i zaprezentowanie jednego z okresów w cyklu życia człowieka; obecność oraz aktywność na zajęciach

Zakres tematów:

1. Okres prenatalny

2. Okres wczesnego dzieciństwa - wiek niemowlęcy i wiek poniemowlęcy

3. Okres średniego dzieciństwa

4. Okres późnego dzieciństwa

5. Okres adolescencji - dorastanie i wiek młodzieńczy

6. Okres wczesnej dorosłości

7. Okres średniej dorosłości – wiek średni

8. Okres późnej dorosłości – starzenie się

Metody dydaktyczne:

Przygotowanie prezentacji oraz zreferowanie wybranego okresu życia człowieka, praca zespołowa, dyskusja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi wtorek (nieparzyste), 13:30 - 15:00, sala 113
Joanna Góźdź 29/34 szczegóły
2 co drugi piątek (nieparzyste), 11:30 - 13:00, sala 112
Joanna Góźdź 31/34 szczegóły
3 co drugi piątek (nieparzyste), 15:15 - 16:45, sala 112
Joanna Góźdź 26/34 szczegóły
4 co drugi piątek (parzyste), 11:30 - 13:00, sala 112
Joanna Góźdź 31/34 szczegóły
5 co drugi piątek (parzyste), 13:30 - 15:00, sala 112
Joanna Góźdź 32/34 szczegóły
6 co drugi piątek (parzyste), 15:15 - 16:45, sala 112
Joanna Góźdź 32/34 szczegóły
7 co drugi piątek (nieparzyste), 13:30 - 15:00, sala 112
Joanna Góźdź 29/34 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)