(B13) z zakresu metodyki resocjalizacji i działań socjoterapeutycznych: Metodyka resocjalizacji i działań socjoterapeutycznych w warunkach instytucjonalnych 12-OA-N1-6MRIDS.2-IZ
Ćwiczenia (C)
semestr letni 2018/2019
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 9 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Ambrozik W., "Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę uspołecznienia oddziaływań resocjalizacyjnych", Impuls, 2016. Konopczyński M., "Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących", Impuls, 2015 Konopczyński M., "Metody twórczej resocjalizacji", PWN, 2015. Współczesne dylematy resocjalizacyjne w stronę twórczej resocjalizacji" red. Ambrozik W., Kieszkowska A., Sawicki K., Impuls, 2018. Florczykiewicz J., "Terapia przez kreację plastyczną w resocjalizacji recydywistów penitencjarnych", Impuls, 2013 Jaworska A., "Leksykon resocjalizacji", Impuls, 2012 Jaworska A. "Resocjalizacja. Zagadnienia prawne, społeczne, metodyczne", Impuls, 2009 Jaworska A. "Kultura resocjalizacji i resocjalizacja kultury w zakładach karnych", [w :]"Kultura i edukacja", 3/2010 M.Kalaman, "Kultura i ( pod)kultura więzienna w mediach tradycyjnych i elektronicznych" [w:] Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy - 2018 | nr 28 | 57-81 Urban B., Stanik J.M., "Resocjalizacja" tom. I i II, PWN, 2008. Przybyliński S., "Dziara, cynkówka, kolka - zjawisko tatuażu więziennego", Impuls. Czasopisma: "Resocjalizacja Polska", "Probacja" |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę z ćwiczeń składa się: - przygotowanie i realizacja projektu zespołowego w instytucji oświatowej (w tym przygotowanie konspektu); - przygotowanie i realizacja projektu zespołowego w instytucji totalnej (w tym przygotowanie konspektu); - przygotowanie prezentacji monografii wybranej placówki - praca zespołowa |
||
Zakres tematów: |
1. Przegląd metod i technik w resocjalizacji 2. Techniki twórczej resocjalizacji 3. Interdyscyplinarne podejście do metody projektu - kompetencje arteterapeutyczne i metodyczne z pedagogiki specjalnej w resocjalizacji 4. Zakład karny i instytucja oświatowa - projekty grupowe oddziaływań resocjalizacyjnych w instytucji totalnej 5. Współczesne problemy instytucji oświatowych - elementy oddziaływań socjoterapeutycznych i profilaktycznych w pracy z uczniami - projekt grupowy w instytucji 6. Analiza i synteza funkcjonowania instytucji resocjalizacji - przegląd przygotowanych prezentacji instytucji resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych - praca zespołowa pisemna (prezentacja) |
||
Metody dydaktyczne: |
metoda projektu, metody aktywizujące, metody poglądowe, analiza źródeł |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 13:30 - 15:00,
sala 07 |
Ilona Fajfer-Kruczek | 18/16 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Bielska 62 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.