Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium interdyscyplinarne I: Rola pytań w filozofii i edukacji 05-DF-S2-23E
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2018/2019

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Literatura:

A. Brożek, Pytania i odpowiedzi. Tło filozoficzne, teoria, zastosowania praktyczne, Warszawa 2007,

E. Nieznański, Elementy filozofi i teoretycznej, Warszawa 2004,

A. Pobojewska (red.), Filozofia – edukacja interaktywna. Metody – środki –scenariusze. Warszawa 2012,

Metody i kryteria oceniania:

- ocena ustna znajomości treści zajęć;

Ocena:

Bardzo dobry (5.0):

1) kompletna znajomość treści omawianych na zajęciach,

2) pełna znajomość tekstów źródłowych,

Dobry plus (4.5):

1) znajomość treści omawianych na zajęciach,

2) znajomość wybranych tekstów źródłowych,

Dobry (4.0):

1) znajomość treści omawianych na zajęciach,

2) znajomość jednego tekstu źródłowego,

Dostateczny plus (3.5):

1) znajomość ¾ materiału omawianego na zajęciach,

Dostateczny (3.0):

1) znajomość 2/3 materiału omawianego na zajęciach,

Zakres tematów:

1. Filozofia jako sztuka formułowania istotnych pytań,

2. Istota pytania i postawy pytającej,

3. Rola pytań w filozofii,

4. Typy pytań filozoficznych,

5. Granice zapytywania,

6. Problem rozstrzygalności,

7. Znaczenie pytań w edukacji,

8. Deformacje, ograniczenia i prywacja w zapytywaniu.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 11:10 - 12:40, sala 324
Dariusz Kubok 21/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)