Egzamin ustny:
Kryteria merytorczne:
Znajomość treści wykładów oraz treści zadanych lektur obowiązkowych wyznaczonych w obu częściach wykładu.
Kryteria oceny:
Student posiada wiedze
Na ocenę 2 (ndst): student nie ma uporządkowanej wiedzy na temat etyki i bioetyki, nie zna podstawowych pojęć oraz definicji.
Na ocenę 3 (dst): student zna podstawowe definicje i pojęcia etyki oraz bioetyki, potrafi również ogólne scharakteryzować wybrane zagadnienia.
Na ocenę 4 (db): student zna podstawowe definicje i pojęcia etyki oraz bioetyki, potrafi również szczegółowo scharakteryzować wybrane zagadnienia.
Na ocenę 5 (bdb): student posiada wiedzę potrzebną do uzyskania oceny dobrej. Potrafi również, na podstawie zdobytej wiedzy uzasadniać decyzje etyczne/bioetyczne.
Aktywność na zajęciach i b. dobrze napisana praca pisemna mogą podwyższyć ocenę z egzaminu o pół stopnia.
Studenci przystępują do egzaminu po dwie osoby w terminie ustalonym w sesji egzaminacyjnej. Do dyspozycji studenta są dwa terminy + egzamin komisyjny.
Studenci otrzymują po 3 pytania. Ci, którzy uzyskali z kolokwiów oraz testu od 65 do 85% pozytywnych odpowiedzi mogą zrezygnować z odpowiedzi na 1 pytanie. Ci, których łączny wynik z kolokwiów i testu na poziomie 85% i wyższym mogą zrezygnować z odpowiedzi na 2 pytania.
Praca pisemna:
Antropologiczny kontekst eutanazji. Argumentacja „za” i „przeciw”.
(6 stron A4, ok. 20000 znaków ze spacjami; zaopatrzona w bibliografię końcową)
Student w pracy ma wykazać się umiejętnością analizy tekstów źródłowych i uzasadniania wniosków etycznych. Spełnienie tych wymogów oznacza zaliczenie, zaś nie spełnienie – brak zaliczenia tej formy weryfikacji. Bardzo dobrze napisana praca może podwyższyć ocenę z egzaminu końcowego (modułu) o pół stopnia.
Wymagana jest znajomość wypowiedzi normatywnych Kościoła w sprawach bioetycznych.
Student może korzystać z indywidualnych konsultacji. Termin złożenia pracy do przerwy świątecznej na Boże Narodzenie.
|