Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet 6. Projektowanie warsztatów umiejętności psychospołecznych 06-PS-SM-106.01
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=131
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Knowles, M. S., Holton III, E. F., Swanson, R. A. (2009). Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kozak, A., Łaguna, M. (2015). Metody prowadzenia szkoleń. Gdańsk: GWP.

Łaguna, M., Fortuna, P. (2015). Przygotowanie szkolenia czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu. Gdańsk: GWP.

Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2016). Trening twórczości. Gdańsk: GWP.

Patrick, J. (2002). Szkolenia. W: N. Chmiel (red.), Psychologia pracy i organizacji (s. 115 – 143). Gdańsk: GWP.

Rae, L. (2012). Efektywne szkolenie. Techniki doskonalenia umiejętności trenerskich. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.

Silberman, M. (2004). Metody aktywizujące w szkoleniach. Warszawa: Oficyna Ekonomiczna

Urban, M. (2015). Niekonwencjonalne metody szkoleniowe. Gdańsk: GWP.

Woźniak, J. (2012). Ocenianie efektów szkolenia czyli metody i problemy ewaluacji. Gdańsk: GWP.

Literatura uzupełniająca:

Balcerak, A., Woźniak, J. (2014). Szkoleniowe metody symulacyjne. Gdańsk: GWP.

Fortuna, P. (2010). Studium przypadku w praktyce szkoleniowej czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych. Gdańsk: GWP

Fortuna, P., Urban, M. (2014). Metafory i analogie w szkoleniach. Gdańsk: GWP.

Łaguna, M. (2004). Szkolenia. Jak je prowadzić by… Gdańsk: GWP.

Kossowska, M. (2002). Szkolenia pracowników a rozwój organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.

Phillips, J. (2013). Mierzenie wyników szkoleń. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.

Metody i kryteria oceniania:

Średnia arytmetyczna wyników otrzymanych z trzech weryfikatorów: kolokwium, pierwszej i drugiej części pracy zaliczeniowej

Progi ocen w kursie:

<51% - niedostateczny

51% - 60% - dostateczny

61% - 70% - plus dostateczny

71% - 80% - dobry

81% - 90% - plus dobry

91% - 100% - bardzo dobry

Zakres tematów:

1.Warsztat umiejętności psychospołecznych jako forma wspierania rozwoju osobowości.

2. Rodzaje szkoleń. Przebieg cyklu szkoleniowego w zależności od rodzaju szkolenia.

3. Planowanie warsztatu: Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych.

4. Planowanie warsztatu: Dobór grupy i wyznaczanie celów szkolenia.

5. Rozwój grupy i uczenie przez doświadczenie a projekt warsztatu umiejętności psychospołecznych.

6. Projektowanie warsztatu: Tworzenie się i początki pracy grupy.

7. Projektowanie warsztatu: Przejściowa faza pracy grupy - opór i konflikty.

8. Projektowanie warsztatu: Faza konstruktywnej pracy.

9. Projektowanie warsztatu: Zakończenie pracy grupy.

10. Ewaluacja i ocena efektywności warsztatu.

Metody dydaktyczne:

Prezentacje multimedialne, dyskusje, praca w grupach, metody warsztatowe

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 8:00 - 9:30, sala 112
Dominik Adamek 17/26 szczegóły
2 co druga środa (nieparzyste), 11:30 - 13:00, sala 203
co druga środa (parzyste), 11:30 - 13:00, sala 209
Dominik Adamek 24/26 szczegóły
3 każdy wtorek, 8:00 - 9:30, sala 341/341A
Dominik Adamek 2/2 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)