Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne prądy i kierunki w pedagogice 06P-TP-O-WPiK
Wykład (W) semestr zimowy 2018/2019

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://-
Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Literatura:

Anderson R., Uczenie się i pamięć. Integracja zagadnień. WSiP, Warszawa 1998.

Brosch A., Text-messaging and its effect on youth’s relationships, “The New Educational Review”, Vol. 14, no.1/ 2008, pp.95-100

Gardner H., Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2002.

Hopfinger M. (red.), Nowe media w komunikacji społecznej XX wieku, Warszawa 2002

Jakubowska U., Wokół pojęcia „kompetencja społeczna” – ujęcie komunikacyjne. „Przegląd Psychologiczny”, 39/1996, s. 29 – 40

Juszczyk S., 1998: Komunikacja człowieka z mediami. Wydawnictwo Śląsk, Katowice.

Juszczyk S., 2004: Style uczenia się dorosłych z wykorzystaniem komputera i Internetu. „Chowanna”, Tom 2(21), Nauki o wychowaniu w ponowoczesnym świecie, Część II, s. 119-134.

Juszczyk S., Media influence on children and adolescents. “The New Educational Review”, 2004, Vol. 2, No 3, s. 93-112.

Juszczyk S., Wybrane modele komunikowania. W: B. Siemieniecki, red., Pedagogika medialna. Tom 1. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 176-192.

Juszczyk S., Rola komunikacji pośredniej w interakcjach społecznych młodzieży, [w:] M. Wawrzak-Chodaczek, I. Jagoszewska, red., Komunikacja wobec wyzwań współczesności, A. Marszałek, Toruń 2011, s. 30-52,

Juszczyk S.: Specjalistyczne programy komputerowe w warsztacie pracy logopedy. Ujęcie społeczno-kulturowe. W: A. Stankowski, red., Antropotechnika, kulturotechnika i socjotechnika w pedagogice specjalnej. Verbum, Ružomberok 2010, s. 265-277.

Juszczyk S.: Gry komputerowe a czas wolny młodzieży gimnazjalnej. „Edukacja i Dialog”, 2010, 220/221, s. 47-51.

Juszczyk S., Przekazy medialne a czas wolny dzieci w wieku wczesnoszkolnym, [w:] S. Juszczyk, M. Kisiel, A. Budniak., red., Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w sytuacji zmiany społecznej, kulturowej i oświatowej. Studia – Rozprawy – Praktyka, Katedra Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Medialnej, Uniwersytet Śląski, Katowice 2011, s. 215-233

Madsen K.B., Współczesne teorie motywacji. Warszawa 1980.

Metody i kryteria oceniania:

Rozmowa

Zakres tematów:

Technologia informacyjna w diagnozie i terapii logopedycznej, dydaktyka ogólna w ujęciu kognitywistycznym, komunikacja pośrednia a interakcje społeczne, Internet w komunikacji społecznej, przekazy medialne w procesie wychowania dzieci i młodzieży, alterrzeczywistość w grach komputerowych

Metody dydaktyczne:

Prezentacja, pogłębiona dyskusja w grupie fokusowej

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Stanisław Juszczyk 22/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)