Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie I w Katedrze Biofizyki i Morfogenezy Roślin 01-BT-S1-1BT-11.BIOF
Laboratorium (L) semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. Hejnowicz Z. 2002. Anatomia i histogeneza roślin naczyniowych. Organy wegetatywne. PWN, Warszawa.

2. Wojtaszek P. i inni (red.). 2007. Biologia Komórki Roślinnej. cz. 2. Funkcja. PWN, Warszawa.

3. Twyman R.M. 2003. Biologia rozwoju – Krótkie wykłady. PWN, Warszawa.

4. The Arabidopsis Book, wydawnictwo on-line American Society of Plant Biologists: http://my.aspb.org/

5. Oryginalne artykuły naukowe oraz prace przeglądowe dotyczące omawianych tematów.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji.

ocena bdb – zadane zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznym i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury.

ocena db – zadane zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury.

ocena dst – zadane zagadnienie zostało omówione w około połowie, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej.

ocena ndst – zadane zagadnienie zostało przedstawione tylko pobieżnie, liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji .

Student oceniany jest w trakcie obu prezentacji (przeglądowej i krótkiej).

Ocena bieżąca aktywności studenta w trakcie seminarium.

ocena bdb – student często zadaje pytania po prezentacjach kolegów, będące dowodem jego dociekliwości i motywacji do poszerzenia swojej wiedzy ogólnej, pytania świadczą o uważnym wysłuchaniu prezentacji, szerokiej podstawowej wiedzy na omawiany temat, umiejętności wyciągania logicznych wniosków na podstawie omawianych wyników.

ocena db – student zadaje pytania po prezentacjach kolegów, pytania świadczą o dość uważnym wysłuchaniu prezentacji i podstawowej wiedzy na omawiany temat.

ocena dst – student rzadko zadaje pytania po prezentacjach kolegów, tylko część pytań świadczy o uważnym wysłuchaniu prezentacji i podstawowej wiedzy na omawiany temat.

ocena ndst – student najczęściej nie zadaje pytań po prezentacjach kolegów, jeśli to czyni pytania wynikają z nieuważnego wysłuchaniu prezentacji lub niskiego poziomu podstawowej wiedzy na omawiany temat.

Student oceniany jest w trakcie dyskusji następujących po prezentacjach kolegów z grupy oraz w trakcie dyskusji prowadzonych podczas konsultacji z opiekunem.

Student otrzymuje informację zwrotną dotyczącą każdego spotkania (mocne strony prezentacji studenta, wskazanie pola do pracy - słabe strony; wskazanie, gdzie można znaleźć informacje dodatkowe na temat prezentowany przez studenta )

Zakres tematów:

Formowanie kształtu komórek podstawowych epidermy liścia Arabidopsis w kontekście mechaniki ściany komórkowej.

Metody dydaktyczne:

Każdy ze studentów przygotowuje dwie prezentacje:

1. obszerną prezentację przeglądową (30-40 min), dotyczącą tematu zleconego przez osobę prowadzącą seminarium , który związany jest z tematem wykonywanej przez studenta pracy licencjackiej

2. krótką prezentację oryginalnego artykułu naukowego (10-15 min) wybranego przez studenta z pomocą promotora pracy licencjackiej

Dla przygotowania obu prezentacji konieczne jest zapoznanie się z literaturą dotyczącą zleconego tematu, w tym oryginalnych artykułów naukowych, prac przeglądowych oraz podręczników.

W trakcie zajęć wykorzystywane są elementy edukacji zindywidualizowanej opartej o tutoring naukowy, którego celem jest rozwinięcie potencjału studenta (rozpoznanie mocnych stron i talentów studenta, określenie tego, które umiejętności należy rozwijać, które wzmacniać, a czego studentowi brakuje, stawianie pytań otwartych - prowokujących do twórczego myślenia).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 11:30 - 13:00, sala sale KBMR
Dorota Kwiatkowska 1/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)