Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Fakultet specjalnościowy - Metodyka pracy pedagoga w środowisku wielokulturowym z wykorzystaniem języka angielskiego 06-PE-OP-S1-22.39
Ćwiczenia (C) semestr letni 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

I. Kania (2010): Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym? Gry szkoleniowe i scenariusze zajęć do pracy z młodzieżą. Wyd. Difin, Warszawa

K. Czerwiński, M. Fiodor, D. Wosik – Kawala (2012): Wieloaspektowość komunikacji społecznej w środowisku wielu kutur, Wyd. Adam Marszałek

W. Doliński (2009): Przestrzeń miejska jako determinanta dyskursu i komunikacji międzykulturowej [w:] Komunikacja międzykulturowa,wewnątrzkulturowa,społeczna: szkice socjologiczne, red. J.Żurko, Wyd. Adam Marszałek, Toruń

Brotto F. i in., (2012): Kompetencje międzykulturowe dla wszystkich. Przygotowanie do życia w różnorodnym świecie, Rada Europy, Seria Pestalozzi Nr 2.

J. Siegel, J. Broadbridge (2018): Message sent. Message received? Teachers and target community members decide, Innovation in Language Learning and Teaching, 12:2, 177-192

M. S. McEown, O. Takeuchi (2014): Motivational strategies in EFL classrooms: how do teachers impact students' motivation?, Innovation in Language Learning and Teaching, 8:1, 20-38

A. Cogo, M. Dewey (2006): Efficiency in ELF communication: From pragmatic motives to lexico-grammatical innovation. Nordic Journal of English Studies, Vol 5(2), p. 58-93

Metody i kryteria oceniania:

Aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz opracowanie konspektu zajęć dla grupy wielokulturowej z wykorzystaniem praformy multimedialnej np. LearningApps.org

Zakres tematów:

1. Rola języka w skutecznej komunikacji międzykulturowej

2. Rozpoznawanie różnic kulturowych i unikanie stereotypów

3. Praca w środowisku wielokulturowy

4. Język angielski jako lingua franca

5. English as a Medium of Instruction (EMI)

6. Innowacyjne metody nauczania w środowisku wielokulturowym

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia projektowe, metody problemowe

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Marcin Gierczyk 0/10 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.