Fakultet specjalnościowy - Metodyka pracy pedagoga w środowisku wielokulturowym z wykorzystaniem języka angielskiego 06-PE-OP-S1-22.39
Ćwiczenia (C)
semestr letni 2019/2020
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
I. Kania (2010): Jak towarzyszyć uczniom w rozwoju społeczno-zawodowym? Gry szkoleniowe i scenariusze zajęć do pracy z młodzieżą. Wyd. Difin, Warszawa K. Czerwiński, M. Fiodor, D. Wosik – Kawala (2012): Wieloaspektowość komunikacji społecznej w środowisku wielu kutur, Wyd. Adam Marszałek W. Doliński (2009): Przestrzeń miejska jako determinanta dyskursu i komunikacji międzykulturowej [w:] Komunikacja międzykulturowa,wewnątrzkulturowa,społeczna: szkice socjologiczne, red. J.Żurko, Wyd. Adam Marszałek, Toruń Brotto F. i in., (2012): Kompetencje międzykulturowe dla wszystkich. Przygotowanie do życia w różnorodnym świecie, Rada Europy, Seria Pestalozzi Nr 2. J. Siegel, J. Broadbridge (2018): Message sent. Message received? Teachers and target community members decide, Innovation in Language Learning and Teaching, 12:2, 177-192 M. S. McEown, O. Takeuchi (2014): Motivational strategies in EFL classrooms: how do teachers impact students' motivation?, Innovation in Language Learning and Teaching, 8:1, 20-38 A. Cogo, M. Dewey (2006): Efficiency in ELF communication: From pragmatic motives to lexico-grammatical innovation. Nordic Journal of English Studies, Vol 5(2), p. 58-93 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz opracowanie konspektu zajęć dla grupy wielokulturowej z wykorzystaniem praformy multimedialnej np. LearningApps.org |
||
Zakres tematów: |
1. Rola języka w skutecznej komunikacji międzykulturowej 2. Rozpoznawanie różnic kulturowych i unikanie stereotypów 3. Praca w środowisku wielokulturowy 4. Język angielski jako lingua franca 5. English as a Medium of Instruction (EMI) 6. Innowacyjne metody nauczania w środowisku wielokulturowym |
||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia projektowe, metody problemowe |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Marcin Gierczyk | 0/10 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.