Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy nauczyciela psychologa w szkole podstawowej US-WYDZ-00-BKN-MPNP1
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://elzbieta.turska@us.edu.pl
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Rimm S. B. Bariery szkolnej kariery. Dlaczego dzieci zdolne mają słabe stopnie? WSiP, Warszawa, 1994.

Dyrda B. Motywowanie do nauki twórczo uzdolnionych. W : Psychopedagogika działań twórczych red. K.J. Szmidt i M. Modrzejewska-Świgulska. - Kraków : Impuls, 2005.

Gardner, H. (2002). Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Poznań: Media Rodzina.

Kołodziejczyk, A., Czemierowska, E. Program wychowawczo – profilaktyczny "Spójrz Inaczej”

Szostak, S., Tabaka, A. Porozmawiajmy o agresji Program profilaktyczno-wychowawczy dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej, Rubikon 2004

Wadsworth, B. J. (1998). Teoria Piageta. Poznawczy i emocjonalny rozwój dziecka. Warszawa: WSiP, s. 109-130.

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie projektu zajęć o charakterze profilaktycznym. Ocena według ustalonych kryteriów ewaluacji. Aktywność bieżąca.

Zakres tematów:

Projektowanie środowiska materialnego i wychowawczego lekcji. Organizowanie przestrzeni klasy szkolnej. Odkrywanie i rozwijanie predyspozycji i uzdolnień́ uczniów. Wspomaganie rozwoju poznawczego. Kształtowanie pojęć́, postaw, umiejętności praktycznych oraz umiejętności rozwiązywania problemów i wykorzystywania wiedzy. Strukturyzacja wiedzy. Trudności w uczeniu się̨. Specyficzne trudności w uczeniu się̨ - profilaktyka, diagnoza, pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Sytuacje wychowawcze w toku nauczania. Rozwijanie umiejętności osobistych i społecznych uczniów. Kształtowanie umiejętności współpracy uczniów. Budowanie systemu wartości i rozwijanie postaw etycznych uczniów. Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych.

Metody dydaktyczne:

Metody aktywizujące: dyskusja, gry dydaktyczne i inne metody symulacyjne.

Metody ćwiczeniowe: analizowanie i projektowanie elementów programów wychowawczych, poszukiwanie, gromadzenie i analiza narzędzi pracy wychowawczej – testy, wzory planów i programów działań psychologiczno- pedagogicznych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Elżbieta Turska, Joanna Mateusiak 35/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)