Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wyborcze strategie komunikacyjne 05-DP-S1-WSK14
Wykład (W) semestr letni 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

Adamik-Szysiak M., Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych, Lublin 2018

Annusewicz O. (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, „Studia politologiczne”, vol. 45, Warszawa 2017

Brodzińska-Mirowska Barbara, Marketing międzywyborczy w teorii i praktyce. Przypadek Platformy Obywatelskiej, Toruń 2013,

Churska K., Drobczyński S., Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce, Poznań 2011

Cwalina W. Falkowski A., Marketing polityczny, perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2005

Dobek – Ostrowska B. (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wrocław 2005

Doliński D., Psychologiczne mechanizmy oddziaływania reklamy, Gdańsk 2003

Fog K., Budtz C., Munch P., Blanchette S., Storytelling. Narracja w reklamie i biznesie, Warszawa 2011

Jacuński M., Sieciowe komunikowanie polityczne w Polsce. Perspektywa aktorów politycznych, Wrocław 2016

Jeziński M., Marketing polityczny a procesy akulturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej, Toruń 2004,

Keller K., Strategiczne zarządzanie marką. Kapitał marki – budowanie, mierzenie i zarządzanie, Warszawa 2015

Kolczyński M., Mazur M., Broń masowego wrażenia, Warszawa 2009

Kolczyński M., Mazur M., Wojna na wrażenia, Warszawa 2007

Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007

Kozłowska A., Reklama techniki perswazyjne, Warszawa 2011

Krasowski P., Kampania Parlamentarna 2011 roku z perspektyw sztabowców, Warszawa 2013

Lakomy M., Porębski L., Szybut N., Polityka 2.0. Aktorzy polityczni w świetle nowych technologii, Kraków 2014

Mazur M., Marketing polityczny, Warszawa 2002

Michalczyk S., Komunikowanie polityczne, Katowice 2005

Nowak Jakub, Aktywność obywateli online. Teorie a praktyka, Lublin 2011

Olczyk Tomasz, Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Warszawa 2009

Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011

Płudowski T., Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych, Warszawa 2008

Szalkiewicz W., Sokołowski M., Inżynierowie społeczni i technologie zdobywania władzy. Studia nad manipulacja i propagandą, Toruń 2017

Metody i kryteria oceniania:

egzamin pisemny

kryterium oceny: przygotowanie merytoryczne studenta w ramach zagadnień egzaminacyjnych określonych przez prowadzącego.

Zakres tematów:

Na wykładach poruszana jest problematyka dotycząca: uwarunkowań komunikacyjnych strategii wyborczych (profesjonalizacja kampanii wyborczych w ujęciu strukturalnym oraz strategicznym, specyfika zachowań wyborczych w wyborach ogólnokrajowych oraz lokalnych, skuteczność komunikacji wyborczej, rola konsultantów politycznych w zarządzaniu komunikacją wybroczą, zmiany środowiska informacyjnego pod wpływem rozwoju nowych mediów), teoretycznych ujęć komunikacyjnych strategii wyborczych (wskazanie różnic między podejściem planistycznym /pozycyjnym oraz zasobowym/, ewolucyjnym oraz interpretacyjnym) oraz typologii metod i technik właściwych dla komunikacyjnych strategii wyborczych (analizowanych pod kątem treści oraz formy przekazów kampanijnych), m.in. determinant kreowania koncepcji strategii wizerunkowych, narracji marketingowej, strategicznego wykorzystywania apeli populistycznych, strategii celebrytyzacji i prywatyzacji wizerunków podmiotów politycznych, strategii i technik perswazyjnych stosowanych w reklamie politycznej, kierunków ewolucji komunikacji wyborczej w środowisku mediów społecznościowych.

Metody dydaktyczne:

metoda podająca (omówienie podstawowych kategorii i wybranych ujęć teoretycznych, dyskusja wybranych problemów z teorii i praktyki mediatyzacji, prezentacja wyników wybranych badań empirycznych, studia przypadku), analiza danych empirycznych, wykorzystanie baz danych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 13:45 - 15:15, sala 241
Marek Mazur 34/32 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)