Literatura: |
Żródła:
Św. Augustyn, O naturze dobra, w: Tenże, Dialogi filozoficzne, Kraków 1999, s. 819-849.
Pseudo-Dionizy Areopagita, Imiona Boskie, w: Tenże, Pisma teologiczne, Kraków 1997, s. 47-159.
Boecjusz, O pocieszeniu jakie daje filozofia, Warszawa 1962.
Jan Szkot |Eriugena, Periphyseon, ks. I., Kęty 2009.
Anzelm z Canterbury, Monologion, Proslogion, tłum. T. Włodarczyk, Warszawa 1992
Anzelm z Canterbury, Monologion, Proslogion, tłum. L. Kuczyński, Kęty 2009.
Piotr Abelard, Tak i nie, w: Tenże, Rozprawy, Warszawa 1969, s. 265-287..
Św. Tomasz z Akwinu, O bycie i istocie, w: M.A. Krąpiec, Byt i istota, Lublin 1994, s. 9-47.
Św. Tomasz z Akwinu, byt i istota, tłum. W. Seńko, Kęty 2009.
Św. Tomasz z Akwinu, Traktatu o człowieku, Kęty 1998.
Rajmund Lull, Przeciwko niektórym błędnym poglądom Awerroesa, w: red. K. Krause-Błachowicz, Wszystko to ze zdziwienia, Warszawa 2002, s. 319-334.
W. Ockham, Ordinatio, Prolog, w: red. E. Jung, Wszystko to ze zdziwienia, Warszawa 2000, s. 203-211.
W. Ockham, O nauce w ogóle, w: red. E. Jung, Wszystko to ze zdziwienia, Warszawa 2000, s. 212-224.
Literatura przedmiotu
Stępień T., Przedmowa, w: Pseudo-Dionizy Areopagita, Pisma teologiczne, Kraków 1997, s. 9-36.
Kijewska A., Eriugena, Warszawa 2005.
Kijewska A., Neoplatonizm Jana Szkota Eriugeny, Lublin 1994.
Böhner P., Gilson E., Filozofia chrześcijańska. Od jej początku do Mikołaja z Kuzy, PAX, Warszawa 1968.
Gilson E., Historia filozofii chrześcijańskiej w wiekach średnich, PAX, Warszawa 1966.
Heinzmann R., Filozofia średniowiecza, ANTYK, Kęty 1999.
Swieżawski S., Dzieje europejskiej filozofii klasycznej, PWN, Warszawa-Wrocław 2000, s. 251-900.
Chenu M.- D., Wstęp do filozofii św. Tomasza z Akwinu, ANTYK, Kęty 2001.
Swieżawski S., Święty Tomasz odczytany na nowo, W drodze, Poznań 1995.
Swieżawski S., Byt. Zagadnienia metafizyki tomistycznej, Kraków 1999.
Gilson E., Wprowadzenie do filozofii św. Augustyna, Warszawa 1953.
Gilson E., Tomizm. Wprowadzenie do filozofii św. Tomasza z Akwinu, Warszawa 2003.
|