Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Podstawy marketingu, Redakcja naukowa A. Czubała, PWE, Warszawa 2012.
2. Podstawy marketingu, Redakcja naukowa J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 2001-2004.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
Pozycje zwarte
1. G. Armstrong, Ph. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Wydawnictwo Nieoczywiste – imprint GAB Media, Piaseczno 2016
2. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa 1999.
3. Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, W. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
4. Leksykon marketingu pod redakcją J. Altkorna i T. Kramera, PWE, Warszawa 1998.
5. Przybyłowski K., Hartley S. W., Kevin R. A., Rudelious W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998
Pozycje czasopiśmiennicze
1. „Businessman”.
2. „Marketing i Rynek”.
3. „Marketing w praktyce”.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny (formularz egzaminacyjny składający się z trzech części: testowej, opisowej oraz praktycznej).
5,0 (bdb) – znakomita wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.
4,5 (db +) – bardzo dobra wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.
4,0 (db) – dobra wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.
3,5 (dst +) – zadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
3,0 (dst) – zadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale z licznymi błędami.
2,0 (ndst) – niezadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z zajęć ćwiczeniowych. Punkty z ćwiczeń doliczone zostaną do punktów uzyskanych z egzaminu, stanowiąc tym samym ocenę końcową.
|
Zakres tematów: |
1. Geneza marketingu przedstawiona w świetle faz ewolucji orientacji przedsiębiorstw.
2. Tradycyjne i współczesne spojrzenie na marketing oraz jego główne zasady i funkcje.
3. Zachowania konsumentów.
4. Segmentacja rynku.
5. Narzędzia marketingu mix - produkt.
6. Marka i opakowanie.
7. Narzędzia marketingu mix - cena.
8. Narzędzia marketingu mix - promocja.
9. Narzędzia marketingu mix- dystrybucja.
10. System informacji marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem roli badań marketingowych i/lub rynkowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
|