Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy Marketingu 06-ZZL-S1-PM
Wykład (W) semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Podstawy marketingu, Redakcja naukowa A. Czubała, PWE, Warszawa 2012.

2. Podstawy marketingu, Redakcja naukowa J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 2001-2004.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Pozycje zwarte

1. G. Armstrong, Ph. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Wydawnictwo Nieoczywiste – imprint GAB Media, Piaseczno 2016

2. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa 1999.

3. Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, W. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.

4. Leksykon marketingu pod redakcją J. Altkorna i T. Kramera, PWE, Warszawa 1998.

5. Przybyłowski K., Hartley S. W., Kevin R. A., Rudelious W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998

Pozycje czasopiśmiennicze

1. „Businessman”.

2. „Marketing i Rynek”.

3. „Marketing w praktyce”.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny (formularz egzaminacyjny składający się z trzech części: testowej, opisowej oraz praktycznej).

5,0 (bdb) – znakomita wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.

4,5 (db +) – bardzo dobra wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.

4,0 (db) – dobra wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.

3,5 (dst +) – zadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale ze znacznymi niedociągnięciami.

3,0 (dst) – zadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale z licznymi błędami.

2,0 (ndst) – niezadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z zajęć ćwiczeniowych. Punkty z ćwiczeń doliczone zostaną do punktów uzyskanych z egzaminu, stanowiąc tym samym ocenę końcową.

Zakres tematów:

1. Geneza marketingu przedstawiona w świetle faz ewolucji orientacji przedsiębiorstw.

2. Tradycyjne i współczesne spojrzenie na marketing oraz jego główne zasady i funkcje.

3. Zachowania konsumentów.

4. Segmentacja rynku.

5. Narzędzia marketingu mix - produkt.

6. Marka i opakowanie.

7. Narzędzia marketingu mix - cena.

8. Narzędzia marketingu mix - promocja.

9. Narzędzia marketingu mix- dystrybucja.

10. System informacji marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem roli badań marketingowych i/lub rynkowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Metody dydaktyczne:

- wykład konwersatoryjny z zakresu podstawowych zagadnień marketingu wsparty prezentacjami multimedialnymi,

- praca ze wskazaną literaturą obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy w odniesieniu do podstawowych zagadnień.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi wtorek (nieparzyste), 8:00 - 9:30, sala 28
Angelika Pabian 49/60 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)