Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public relations 06-ZZL-S1-PR
Wykład (W) semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin z modułu
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Rozwadowska B., Public Relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2002.

2. Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa, PWN, Warszawa 2013 (dotyczy tylko rozdziału poświęconego PR).

3. Wójcik K., PR – wiarygodny dialog z otoczeniem, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2015, Wyd. VI.

Literatura uzupełniająca:

1. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, PWN, Warszawa 2015.

2. Podstawy marketingu, Redakcja naukowa J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 2001-2004.

3. Przybyłowski K., Hartley S. W., Kevin R. A., Rudelious W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.

4. Public Relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, Wybór i redakcja naukowa J. Olędzki, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2010.

5. Taranko T., Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2015.

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium zaliczeniowe (formularz składający się z trzech części: testowej, opisowej oraz praktycznej), praca projektowa oraz prezentacja, bieżąca ocena w ramach realizowanych aktywności.

5,0 (bdb) – znakomita wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.

4,5 (db +) – bardzo dobra wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.

4,0 (db) – dobra wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.

3,5 (dst +) – zadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale ze znacznymi niedociągnięciami.

3,0 (dst) – zadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale z licznymi błędami.

2,0 (ndst) – niezadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.

Zakres tematów:

1. Istota i funkcje PR.

2. Historia PR.

3. Różne aspekty PR.

4. Marketing a PR.

5. PR w ujęciu modelowym.

6. Publiczność.

7. Komunikowanie w PR.

8. Corporate Identity i Corporate Image.

9. System identyfikacji wizualne (wzornictwo, liternictwo i.in.).

10. Właściwości psychologiczne rodzajów pisma.

11. Psychologiczne oddziaływanie rodzajów kolorów.

12. Geneza nazwy firm.

13. Zarządzanie sytuacją kryzysową.

14. Opracowanie tekstów prasowych.

15. Piramida 4Z.

16. Ewaluacja działań z zakresu PR.

Metody dydaktyczne:

- wykład konwersatoryjny dotyczący wybranych zagadnień z zakresu PR wsparty prezentacjami multimedialnymi,

- praca własna studentów: praca ze wskazaną literaturą obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy w odniesieniu do podstawowych zagadnień; realizacja zadań problemowych-projektowych oraz prezentacji.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi czwartek (parzyste), 11:30 - 13:00, sala 28
Angelika Pabian 65/70 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)