Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy i metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 12-PE-WIP-N1-4PNWF
Wykład (W) semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 8
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Demel M., Skład A. : Teoria wychowania fizycznego

Gniewkowski W., Wlaźnik K. : Wychowanie fizyczne

Przewęda R. : Rozwój somatyczny i motoryczny

Sulisz S. : Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym

Strzyżewski S. : Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej

Bondarowicz M. : Zabawy w grach sportowych

Grabowski H. : Teoria fizycznej edukacji

Trześniowski R. : Zabawy i gry ruchowe

Czasopisma: Kultura fizyczna, Wychowanie fizyczne i zdrowotne, Lider

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny obejmuje zagadnienia z zakresu wszystkich tematów wymienionych w merytorycznych treściach zajęć z uwzględnieniem literatury podstawowej i wskazanych elementów literatury uzupełniającej. Studenci otrzymają 5 pytań z losowo wybranych obszarów tematycznych. Udzielając odpowiedzi student powinien wykazać się podstawową wiedzą merytoryczną, umiejętnym operowaniem treściami, wskazującym na zrozumienie prezentowanych zagadnień

Wyczerpująca odpowiedź na 5 pytań ocena bdb

Mniej wyczerpująca odpowiedź na 5 ocena dobry plus

Wyczerpująca odpowiedź na 4 pytania ocena dobry

Wyczerpująca odpowiedź na 3 pytania ocena dostateczny plus

Mniej wyczerpująca odpowiedź na 3 pytania ocena dostateczna

Odpowiedź na mniej niż 3 pytania ocena niedostateczna

Zakres tematów:

1. Treść i struktura kultury fizycznej

2. Zdrowy styl życia, aktywność ruchowa

3.Funkcje wychowania fizycznego

4.Cele wychowania fizycznego, współczesne tendencje i propozycje modernizacji wychowania

Fizycznego

5. Motoryczność i jej rodzaje

6. Systematyka ruchów

7. Cechy motoryczne i ich podział

8. Rozwój fizyczny, czynniki warunkujące rozwój

9. Akceleracja rozwoju, soma tyka i ontogeneza

10. Rozwój układów i poszczególnych narządów w ontogenezie

11. Rozwój psychomotoryczny

12. Metody oceny rozwoju fizycznego

13. Problematyka oceny szkolnej w wychowaniu fizycznym

14. Zabawy ruchowe

15. Przyczyny wypadków na lekcji wychowania fizycznego

16. Przyczyny niepowodzeń ucznia na lekcji wychowania fizycznego

Metody dydaktyczne:

Wykład problemowy i konwersatoryjny wsparty prezentacją multimedialną

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:15 - 9:45, sala 22
Tomasz Szurmik 19/19 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)