Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmiot specjalizacyjny 1: Komunikowanie w organizacji 05-SO-R-S1-KWO
Wykład (W) semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

1. Kotler, Philip., „Marketing : analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola / Philip Kotler ; Warszawa : Gebethner i Ska, cop. 1999.

2. Seitel, Fraser P.., Public relations w praktyce”, Warszawa : Felberg SJA, 2003.P. Tkaczyk „Grywalizacja”, Gliwice 2012, Wydawnictwo HELION

3. Samy Molcho „Mowa ciała”, Diogenes, Warszawa 1998

4. GOFFMAN, Erving, „Rytuał interakcyjny” Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006.

5. Aguinis, H., and Glavas, A. (2012). "What We Know and Don’t Know About Corporate Social Responsibility." Journal of Management, 38(4), 932-968.

6. Cherry, C. (1978). On human communication: A review, a survey, and a criticism (3rd ed.). Cambridge, MA, US: The MIT Press.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin obejmuje materiał z wykładów plus ewentualne dodatkowe pozycje z literatury angielskojęzycznej wskazane przez wykładowcę najpóźniej miesiąc przed egzaminem. Ma formę pisemną, chyba że wykładowca zdecyduje inaczej ze względu na indywidualne potrzeby studenta. Egzamin poprawkowy może mieć formę ustną. Czas egzaminu to 50 minut, treść obejmuje 5 pytań otwartych, za które otrzymać można maksimum 5 punktów. Dopuszcza się punktację 0,25, 0,5, 0,75 pkt oraz 1 pkt. By zaliczyć trzeba odpowiedzieć na 3 pełne punkty.

Wykładowca może uzgodnić ze studentami dodatkowy termin egzaminu tzw. zerowego oraz jego warunki.

Zakres tematów:

1. Podstawowe pojęcia związane z komunikacją werbalną w organizacji

2. Strategie komunikowania w organizacji,

3. Nowe sposoby komunikacji w społeczeństwie informacyjnym

4. Grywalizacja jako nowy sposób komunikowania się organizacji

5. Komunikacja pozawerbalna – warsztaty

6. Techniki komunikacyjne w służbie marketingu,

7. Techniki komunikacyjne w służbie, reklamy

8. Techniki komunikacyjne w służbie PR

9. Techniki komunikacyjne w służbie marketingu, reklamy, PR oraz polityki

10. Kształtowanie osobowości publicznych postaci poprzez rózne techniki komunikacyjne

Metody dydaktyczne:

prezentacje Power Point i klasyczne wykłady

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 13:45 - 15:15, sala 237
Małgorzata Suchacka 12/50 szczegóły
2 co drugi poniedziałek (nieparzyste), 11:30 - 13:00, sala 216
Małgorzata Suchacka 0/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)