Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika ogólna W6-EM-S2-PPO
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

D. Benner, Pedagogika ogólna, [w:] B. Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 1, Gdańsk 2006.

M. Dembiński, Pedagogiczne tworzenie istoty ludzkiej, Poznań 2013.

J. Gnitecki, Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej, Poznań 2007.

J. Gnitecki, Struktura teorii pedagogicznej, Poznań 2006.

J. Gnitecki, Obiektywistyczne, konstruktywistyczne i neoobiektywistyczne ujęcie przedmiotu badań pedagogiki, [w:] K. Rubacha (red.) Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Kraków 2008.

G. Gutek, Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003.

T. Hejnicka-Bezwińska, Pedagogika ogólna, Warszawa 2008.

T. Hejnicka-Bezwińska, Pedagogika ogólna. Dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym, Bydgoszcz 2011.

I. Kominarec, Pedagogika ogólna. Podstawowe zagadnienia, Częstochowa 2009.

F. W. Kron, Pedagogika, kluczowe pojęcia, Sopot 2012.

Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki 1, Warszawa 2003.

Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red), Pedagogika. Podręcznik akademicki 2, Warszawa 2005.

B. Milerski, B. Śliwerski (red.), Leksykon PWN Pedagogika, Warszawa 2000.

M. Nowak, Podstawy pedagogiki otwartej, Lublin 2001.

R. Schulz, Wykłady z pedagogiki ogólnej, Toruń 2003 – 09 (3 tomy).

B. Śliwerski, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Kraków 2012.

L. Witkowski, Przełom dwoistości w pedagogice ogólnej. Historia, teoria, krytyka, Kraków 2013.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i praca zaliczeniowa

Zakres tematów:

1. Język pedagogiki i ustalenia terminologiczne

2. Teoria w pedagogice

3. Przedmiot pedagogiki (ogólnej) w sytuacji wielości nurtów i koncepcji pedagogicznych

4. O specyfice podejścia pedagogiki ogólnej do problemów praktyki i teorii pedagogicznej

5. W poszukiwaniu ogólności - swoistość myślenia i działania pedagogicznego

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna, plakaty (mapy myśli), refleksje na temat artykułów naukowych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 15:30 - 17:00, sala 017
Natalia Ruman 13/13 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)