Lektorium W6-AE-S1-5L
Konwersatorium (K)
semestr zimowy 2019/2020
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
literatura obowiązkowa • L. Kołakowski.: O luksusie O nudzie, O nicnierobieniu, (w:): Mini wykłady o maxi sprawach. Kraków 2004. • K.Olbrycht, Kultura osobista wśród celów edukacji kulturalnej?, (w:) Edukacja kulturalna. Wybrane obszary, red. K. Olbrycht, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2004, s.15-30. [Oddział Biblioteki UŚ w Cieszynie, sygn.88521; Biblioteka cyfrowa UŚ http://bc.bg.us.edu.pl/publication/8019]. • Z. Melosik, T. Szkudlarek, Edukacja i kultura popularna, (w:): Kultura, Tożsamość i edukacja. Migotanie znaczeń, Kraków 1998; http://swarzedz.pbp.poznan.pl/files/kultura.pdf , s.96 –105. • W. Stróżewski, Kultura i rozwój., (w:): O wielkości. Szkice z filozofii człowieka. Kraków 2002. literatura uzupełniająca • L. Kołakowski, Mini wykłady o maxi sprawach. Kraków 2004. Wybrane rozdziały. • L. Kołakowski, Ułamki filozofii, Warszawa 2008. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
1.Kolokwium pisemne z otwartą książką. Wymagania merytoryczne: umiejętność rekonstrukcji toku myślenia autora, wyodrębnienia i przedstawienia zasadniczych tez czytanych tekstów, krytycznej ich analizy, prezentowania na piśmie w sposób poprawny i komunikatywny. Kryteria oceny: zrozumienie przedstawianego tekstu, trafne uchwycenie konstrukcji wynikającej z toku myślenia autora, trafność i kompletność wskazanych tez tekstu, forma relacji logiczna i komunikatywna. Przebieg procesu weryfikacji: studenci, w oparciu o dany tekst przedstawiają w formie krótkiej wypowiedzi pisemnej główne jego tezy, krytyczną ich analizę i odniesienie do praktyki. Informacje dodatkowe: kolokwium przeprowadzane raz w toku realizacji modułu na zakończenie programu zajęć. 2. Wypowiedź ustna. Wymagania merytoryczne: znajomość i zrozumienie wskazanych tekstów, umiejętność logicznego, komunikatywnego przedstawienia własnego stanowiska dotyczącego wskazanych tez. Kryteria oceny: znajomość i zrozumienie tekstu, umiejętność poprawnego uchwycenia struktury tekstu i toku myślenia autora, wyodrębniania tez tekstu, poprawna, logiczna, komunikatywna forma przekazu. Przebieg procesu weryfikacji: student w ramach zajęć kilkakrotnie wypowiada się na temat analizowanych tekstów. 3. Przygotowanie i przeprowadzenie dyskusji o tezach wybranego tekstu. Wymagania merytoryczne: umiejętność przygotowania krótkiej prezentacji wybranego tekstu, jego konstrukcji i tez i przeprowadzenie dyskusji w grupie. Kryteria oceny: znajomość i zrozumienie treści tekstu, umiejętność wyodrębnienia tez i toku myślenia autora, umiejętność przygotowania prezentacji tekstu i przeprowadzenia dyskusji na jego temat. Przebieg procesu weryfikacji : przedstawienie (według ustalonego przez prowadzącą harmonogramu ) przez studenta wybranego tekstu i przeprowadzenie dyskusji na jego temat w czasie 20 min. |
||
Zakres tematów: |
krytyczna analiza podanych do przeczytania na zajęcia tekstów dotyczących kultury, animacji społecznej i edukacji, ze wskazaniem tez ważnych dla związków tych obszarów; dyskusja nad głównymi tezami podanych do przeczytania tekstów; przeprowadzenie dyskusji w oparciu o teksty wybrane z podanej literatury uzupełniającej; prezentacja w czasie zajęć prac pisemnych na temat : Uwagi na marginesie przeczytanego tekstu … . |
||
Metody dydaktyczne: |
analiza przeczytanych tekstów, komentowanie wskazanych do przeczytania tekstów w formie wystąpień ustnych; prezentacja konkluzji i dyskusja w grupie o podanym tekście; przygotowanie i przedstawienie przez poszczególnych studentów wypowiedzi pisemnej na temat „Uwagi na marginesie tekstu…” oraz poprowadzenie dyskusji o wybranym tekście |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy wtorek, 9:45 - 11:15,
sala 017 |
Mirosława Pindór | 15/25 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Bielska 62 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.