Literatura obowiązkowa:
• Bereźnicki F., (2007): Dydaktyka kształcenia ogólnego. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
• Bilewicz-Kuźnia B. (2014): Dar Zabawy. Metodyka i propozycje zajęć z dziećmi według założeń pedagogicznych F.Froebla, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin.
• Brophy J., (2004): Motywowanie uczniów do nauki. PWN, Warszawa.
• Bujnowska A., Palak Z. (red.), (2008): Kompetencje pedagoga specjalnego. Aktualne wyzwania teorii i praktyki. Wydawnictwo UMCS, Lublin.
• Gajdzica Z. (2014): Podręcznik w tradycyjnie ujętym procesie kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną - na marginesie dyskusji o nowym powszechnym i jednolitym elementarzu. „Szkoła Specjalna" nr 4.
• Gajdzica Z. (red.), (2008): Wspólne i swoiste zagadnienia edukacji i rehabilitacji osób z upośledzeniem umysłowym. WSH, Sosnowiec.
• Głodkowska J. (red.), (2010): Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo APS, Warszawa.
• Guz S., (2015): Edukacja w systemie Montessori: wybrane obszary kształcenia. T. 1, 2. Wydawnictwo UMCS, Lublin.
• Kosińska A., Polak A., Żiżka D., (1999): Uczę metodą ośrodków pracy: materiały pomocnicze dla nauczycieli. WSiP, Warszawa.
• Kustosz S., (2016): Rymuję i buduję. Rymowanki i wiersze do darów. Wyd. 2 zm., Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin.
• Małek K., (2016): Teatrzyki – wielka księga inspiracji. Propozycje animacji teatralnych i zabaw w oparciu o pedagogikę F.Froebla, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin.
• Minczakiewicz M. (red.), (2003): Dziecko niepełnosprawne. Rozwój i wychowanie. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków
• Mitchell D. (2016): Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej. Strategie nauczania poparte badaniami. Wyd. Harmonia Universalis, Gdańsk.
• Speck O., (2015): Osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Podręcznik dla celów wychowawczych i edukacyjnych. Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk
• Wendreńska I., (2009): O użyteczności metody opowieści wychowawczej w procesie kształtowania kompetencji autokreacyjnych i autoedukacyjnych uczniów niepełnosprawnych intelektualnie. W: K.Krasoń, M.Łączyk (red.) Odkrywanie - wyjaśnianie rzeczywistości: perspektywa artystyczna i edukacyjna. Oficyna Wydawnicza Wacław Walasek, Katowice.
Literatura uzupełniająca:
• Basińska A., (2009): Uczenie się metodą „storyline”. „Życie Szkoły” nr 3.
• Brauner A., Brauner F., (1995): Postępowanie wychowawcze w upośledzeniu umysłowym. WSiP, Warszawa
• Dykcik W., Szychowiak B. (red.), (2002): Nowatorskie i alternatywne metody w praktyce pedagogiki specjalnej. UAM, Poznań.
• Fisher R., (1999): Uczymy jak się uczyć. WSiP, Warszawa.
• Gajewska G., Szczęsna A., Rewińska E. (2004), Warsztat opiekuna - wychowawcy młodszych dzieci. T.6", PEKW GAJA, Zielona Góra.
• Jąder M., (2009): Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
• Lovaas I., (1993): Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Mój elementarz. WSiP, Warszawa.
• McCombs B.L., Pope J.E., (1997): Uczeń trudny. Jak skłonić go do nauki. WSiP, Warszawa.
• Mikrut A. (2002): Kształcenie zintegrowane a metoda ośrodków pracy. „Roczniki Pedagogiki Specjalnej” T.12/13.
• Palomares S., Schilling D., Winch C., (2008): Skrzynia skarbów. Ćwiczenia grupowe. „Fraszka Edukacyjna”, Warszawa.
• Skjöld Wennerström K., Bröderman Smeds M. (2009): Pedagogika Montessori w przedszkolu i szkole. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
• Smykowska D., (2006): Materiały metodyczne do nauczania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
• Tkaczyk G., (2003): Problemy uczenia się, nauczania, wychowania i rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w kontekście aplikacji metody ośrodków pracy. Wydawnictwo UMCS, Lublin.
• Tkaczyk G., (1997): Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania i wychowania upośledzonych umysłowo. UMCS, Lublin.
Opracowania wybrane przez studentów.
|