Boski P. (2009), Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej [The cultural framework of social behaviour. A handbook of intercultural psychology]. Warszawa, PWN.
Bourdieu P.: Struktury, habitus, praktyki. W: P. Sztompka, M. Kucia (red.): Socjologia. Lektury. Kraków 2005, Wydawnictwo Znak.
Brzeziński J., Witkowski L. (red.): Edukacja wobec zmiany społecznej. Poznań-Toruń 1994, Wydawnictwo „Edytor”.
Denzin N. K., Lincoln Y. S. (eds) (2009), Metody badań jakościowych [Strategies of qualitative inquiry], Vol. 1-2. PWN, Warszawa.
Dewey J.: Szkoła i dziecko. Warszawa 2016, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Giroux H. A.: Reprodukcja. Opór i akomodacja. W: H. A. Giroux, L. Witkowski: Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej. Kraków 2010, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Jaworska-Witkowska M.: Ku kulturowej koncepcji pedagogiki. Kraków, Impuls 2009
Kwiatkowska H.: Tożsamość nauczycieli: między anomią a autonomią. Gdańsk 2005, GWP.
Lewowicki T. (2014), Edukacja międzykulturowa – od lokalnych sukcesów ku globalnym przesłaniom i oddziaływaniom [Intercultural education – from local successes to global messages and influences]. Edukacja Międzykulturowa [Intercultural Education], No. 3.
Marody M., Giza-Poleszczuk A. (2004), Przemiany więzi społecznej [Transformations of social bonds]. Wydawnictwo Naukowe “Scholar”, Warszawa.
Nalaskowski, A.: Przestrzenie i miejsca szkoły. Kraków 2002, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Nikitorowicz J. (2017), Etnopedagogika w kontekście wielokulturowości i ustawicznie kształtującej się tożsamości [Ethnopedagogy in the context of multiculturalism and constantly-shaped identity] . Oficyna Wydawnicza “Impuls”, Kraków.
Nowak-Dziemianowicz M.: Pedagogika dyskursywna: nadzieje i możliwości. W: M. Nowak-Dziemianowicz, P. Rudnicki (red.): Pedagogika: zakorzenienie i transgresja. Wrocław 2011: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Warszawa, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne 2008
Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008, Wydawnictwo PWN.
Szymański M. J.:Selekcyjne funkcje szkolnictwa a struktura społeczna. Warszawa 1996, Instytut Badań Edukacyjnych.
Śliwerski B. (2008), Uniwersalizm jako metanarracja alternatywnego myślenia w/o edukacji (na przykładzie wybranych współczesnych koncepcji pedagogicznych) [Universalism as meta-narration of alternative thinking in/of education (the cases of selected modern pedagogical theories)]. In: E. Dubas, H. M. Griese, M. Dzięgielewska (eds), Uniwersalia w międzykulturowym porównaniu. Studium polsko-niemieckie [Universalia in an intercultural comparison. A Polish-German study]. UŁ, Łódź.
Urbaniak-Zając U., Piekarski J. (red.): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych: studia i materiały. Łódź 2003, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Urbaniak-Zając U.: O łączeniu badań ilościowych i jakościowych – oczekiwania i wątpliwości. „Przegląd Badań Edukacyjnych”, nr 26, s. 121-138.
|