Aleksander Z.: Język potoczny jako płaszczyzna porozumiewania się pokoleń. [w:] J. Rutkowiak (red.): Pytanie, dialog, wychowanie. Warszawa 1992
Bernstein B.: Odtwarzanie kultury. Warszawa 1990, PIW.
Blusz K.: Czy światem naprawdę rządzą mizoginii? Feministyczne obrazy szkoły. [w:] B. Śliwerski (red.): Kontestacje pedagogiczne. Kraków 1994
Bourdieu P., Passeron J.C.: Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania. Warszawa 1990, PWN.
Brzezińska A.: Psychologia wychowania. [w:] J. Strelau (red.): Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk 2002
Cichoń W.: Wartości – człowiek – wychowanie. Kraków 1996, Wyd. UJ.
Czaja-Chudyba Iwona: Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej – uwarunkowania nieobecności. Kraków 2013
Czerepaniak-Walczak M. (red.): Fabryki dyplomów czy Universitar? Kraków 2013
Denek K.: Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej. Toruń 1999, Wyd. A. Marszałek.
Dewey J.: Szkoła a społeczeństwo. Warszawa 2005
Dudzikowa M. (red.): Nauczyciel – uczeń. Między przemocą a dialogiem: Obszary napięć i typy interakcji. Kraków 1996
Dudzikowa M.: Mit o szkole jako miejscu wszechstronnego rozwoju uczniów. Kraków 2001 (ćw. 4)
Dudzikowa M.: Osobliwości śmiechu uczniowskiego. Kraków 1996
Dymara B. (red.): Dziecko w świecie sztuki. Kraków 1996, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Gęsicki.: Jak nie zwariować w szkole. Warszawa 1999
Głażewska A. Edukacja domowa jako styl życia. Ćwiklice 2018
Grzesiuk L., Trzebińska E.: Jak ludzie porozumiewają się? Warszawa 1983
Hejnicka-Bezwińska T.: Oświata i pedagogika pomiędzy dwoma kryzysami – problem (z)badany czy zaniechany [w:] A. Nalaskowski, K. Rubacha (red.): Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia. Toruń 2001
Hejnicka-Bezwińska T.: Stereotyp w myśleniu o związku pedagogiki z praktyką edukacyjną. /W:/ B. Śliwerski (red.): Pedagogika alternatywna. Dylematy teorii. Łódź – Kraków 1995
Janowski A.: Uczeń w teatrze życia szkolnego. Warszawa 1989 (ćw. 5)
Jaworska T., Leppert R. (red.): Wprowadzenie do pedagogiki. Wybór tekstów. Kraków 1996 (ćw. 1)
Kozielecki J.: Transgresja i kultura. Warszawa 1997, Wydawnictw Akademickie „Żak”.
Kunowski S.: Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa 1993 (ćw. 2)
Kwiatkowska H., Lewowicki T. (red.): Źródła współczesnej edukacji nauczycielskiej. Warszawa 1997 (ćw. 5)
Kwiatkowska H.: Tożsamość nauczycieli. Gdańsk 2005 (4,5)
Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.): Pedagogika podręcznik akademicki. Tom II. Warszawa 2003 (ćw. 4, 5)
Kwieciński Z.: Dynamika funkcjonowania szkoły. Toruń 1995 (ćw. 4)
Lewin A.: Korczak znany i nieznany. Warszawa 1999
Lewowicki T. (red.): Dylematy metodologiczne pedagogiki. Warszawa-Cieszyn 1995 (teksty: R. Schulza, S. Palki, W. Kojsa, B. Gawliny)
Lewowicki T., Szczurek-Boruta A., Szafrańska A.: Sfery życia duchowego dzieci, młodzieży i dorosłych – studium z pogranicza polsko-czeskiego. O nauczycielach, ich spostrzeganiu świata społecznego i aktywności T. 4. Toruń 2017
Miksza M.: Utopia jako próba przełamania stereotypu myślenia o edukacji. [w:] B. Śliwerski (red.): Kontestacje pedagogiczne. Kraków 1994
Neill A. S.: Nowa Summerhill. Poznań (bez roku wydania)
Nęcka E.: Trening twórczości. Kraków 1998, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Nęcki Z.: Komunikowanie się interpersonalne. Wrocław 1992 (ćw. 5)
Nowosad I.: Perspektywy rozwoju szkoły. Warszawa 2003 (ćw. 4)
Olbrycht K.: Edukacja aksjologiczna. Wymiary – Kierunki – Uwarunkowania. T 1. Katowice 1994, Wyd. UŚ oraz pozostałe tomy z tej serii do wyboru.
Rutkowiak J.: Wielość języków pedagogiki a problem jej tożsamości. [w:] T. Lewowicki (red.): Dylematy metodologii pedagogiki. Warszawa-Cieszyn 1995
Schulz R.: Antropologiczne podstawy wychowania. Warszawa 1996, Wyd. „Żak”.
Speck O.: Być nauczycielem. Gdańsk 2005 (ćw. 4, 5, 6)
Śliwerski B. (red.): Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku. Kraków 2001
Śliwerski B.: Antypedagogika jako alternatywna koncepcja radykalnej zmiany wychowania. [w:] Kwieciński Z., Witkowski L. (red.): Ku pedagogii pogranicza. Toruń 1990
Śliwerski B.: Edukacja (w)polityce. Polityka (w) edukacji. Kraków 2015
Tyszka Z.: Rodzina w świecie współczesnym – jej znaczenie dla jednostki i społeczeństwa. [w:] Pilch T., Lepalczyk J. (red.): Człowiek w zmieniającym się
Wojnar I.: Humanistyczne intencje edukacji. Warszawa 2000, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
|