Ocena ciągła dokonywana jest na podstawie sprawozdań przygotowanych w trakcie ćwiczeń. Każde sprawozdanie oceniane jest w skali 0-5 punktów, gdzie 0 oznacza brak odpowiedzi lub błędną odpowiedź, a 5 maksymalną liczbę punktów do zdobycia. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny aktywności na zajęciach jest otrzymanie co najmniej 2,5 punktów z każdego sprawozdania (z przeskokiem co 0,25 punktu).
Ocenie podlegają umiejętności praktyczne studenta: umiejętność posługiwania się mikroskopem, ocena jakości preparatów wykonanych przez studenta, ocena umiejętności analizy i identyfikowania obserwowanych na preparatach struktur oraz zastosowanie wybranych technik mikroskopii świetlnej w interpretacji uzyskanych wyników na podstawie dokonanych obserwacji. Na ostatnich zajęciach zostanie przeprowadzone kolokwium teoretyczne sprawdzające wiedzę studenta z zakresu ćwiczeń oraz kolokwium praktyczne mające na celu weryfikację umiejętności studenta.
Kolokwium teoretyczne obejmuje 5 pytań, każde za 1 punkt (można uzyskać 1 pkt lub 0 pkt za każdą odpowiedź). Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z kolokwium teoretycznego jest otrzymanie co najmniej 3 punktów. Maksymalna liczba punktów do uzyskania ze sprawozdań i kolokwium teoretycznego to 15 pkt. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej 8 pkt ze sprawozdań i kolokwium teoretycznego.
Na ocenę końcową modułu składa się średnia arytmetyczna z ocen ze sprawozdań i kolokwium teoretycznego.
Procentowa skala ocen
poniżej 50% - ndst
50 -70% - dst
71-84% - dobry
85-100 – bardzo dobry
bdb – student samodzielnie pracuje z mikroskopem, posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą technik mikroskopii świetlnej wykorzystywanych w obserwacjach komórek, klasyfikuje i zbiera dane w trakcie wykonywania obserwacji, dokonuje interpretacji danych oraz wyników przeprowadzonych obserwacji, potrafi posługiwać się zasadami wnioskowania przy rozwiązywaniu problemów związanych z analizą komórek; prawidłowo wykonuje i opisuje rysunki z mikroskopu;
db - student samodzielnie pracuje z mikroskopem, student posiada podstawową wiedzę dotyczącą technik mikroskopii świetlnej wykorzystywanych w obserwacjach komórek, klasyfikuje i zbiera dane w trakcie wykonywania obserwacji, jednak wykazuje problemy z klasyfikowaniem danych i wyników przeprowadzanych obserwacji, próbuje wyciągać wnioski przy rozwiązywaniu problemów związanych z analizą komórek; wie jak prawidłowo wykonać rysunek z mikroskopu jednak nie zawsze potrafi go prawidłowo opisać i podpisać;
dst - student wykazuje problemy samodzielnej pracy z mikroskopem, student posiada podstawową wiedzę dotyczącą technik mikroskopii świetlnej wykorzystywanych w obserwacjach komórek, jednak wykazuje problemy ze znajomością wybranych spośród zaawansowanych technik mikroskopii świetlnej, wykazuje także problemy z klasyfikowaniem danych w trakcie wykonywania obserwacji mikroskopowych, dokonuje interpretacji danych oraz wyników przeprowadzonych obserwacji tylko przy pomocy osoby prowadzącej zajęcia, próbuje wyciągać wnioski przy rozwiązywaniu problemów związanych z analizą komórek przy pomocy osoby prowadzącej; próbuje prawidłowo wykonać i opisać rysunek z mikroskopu przy pomocy osoby prowadzącej;
ndst - student nie potrafi samodzielnie pracować z mikroskopem, student nie posiada podstawowej wiedzy dotyczącej technik mikroskopii świetlnej wykorzystywanych w obserwacjach komórek, nie wykazuje znajomości żadnych spośród zaawansowanych technik mikroskopii świetlnej, wykazuje problemy z klasyfikowaniem danych w trakcie wykonywania obserwacji mikroskopowych, nie potrafi interpretować przeprowadzonych obserwacji, nie próbuje wyciągać wniosków przy rozwiązywaniu problemów związanych z analizą komórek, nie potrafi wykonać i opisać rysunku z mikroskopu.
|